Wie was Lucia Petrus?

Ongetwijfeld een goed katholieke dame, maar wat nog meer?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is in Rotterdam een katholieke MAVO naar haar genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is in Rotterdam een katholieke MAVO naar haar genoemd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien samentrekking van 2 personen: de heilige Lucia en Petrus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou kunnen, maar de roomsen maken er dan "de H. Lucia en H. Petrus Mavo" van.

Het beste antwoord

Er was vroeger een St. Lucia MAVO gevestigd aan de Hennekijnstraat in Rotterdam. Ongeveer 1970 is de school verhuisd naar de Goudsesingel, in het gebouw van de Bosjesschool. En later was er een fusie met de Petrus Mavo aan de Stationssingel.

St. Lucia was de heilige Lucia van Syracuse. Zij is de patrones van o.a. zieke kinderen en blinden.

Petrus was de discipel die voor katholieken wordt beschouwd als de eerste paus.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+