volgens mij is het makkelijker om zoiets op google op te zoeken, maar dat kan aan mij liggen :P
het eerste antwoord komt ook gewoon van wikipedia af. ja toch niet dan?

Oh, en aangezien antwoorden kennisvergrotend moeten zijn, omdat ze anders verwijderd worden:

De definitie van palindroom:
1. het terugkeren van een ziekte of een verschijnsel
2. woord/zin/getal dat je van twee kanten kunt lezen en dan nog steeds hetzelfde is, bijvoorbeeld lepel en parterretrap. synoniem: recidief
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een palindroom (van het Grieks: πάλιν = opnieuw; δρόμος = lopen, doorlopen (van τρέχειν: lopen)) (ook wel keerwoord of spiegelwoord) is een symmetrische sequentie, zoals een woord of een getal.

Meer info zie bron
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Oude Grieken leverden ons de term 'palindroom': van 'palin' (terug) en 'dromein' (gaan, lopen; denk aan hippodroom of velodroom). Zij bezorgden ons op de rand van een waterbassin in het oude Byzanthium (nu Istanboel) ook het oudste aller geschreven palindromen: 'Nipson anomimata mi monan opsin' (waarbij je de 'ps' als één letter (de psi) moet lezen): 'Was je zonden, niet alleen je gezicht.' :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als voorbeeld : het langste palindroom is " meetsysteem"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nedertreden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
legermeetsysteemregel