Wie kan dit lezen / vertalen?

Dit is een gedeelte uit een geboortebewijs.
Een paar namen zijn om privacy redenen onleesbaar gemaakt. Het gaat over een persoon die in de vorige eeuw van Neuenkirchen (Duitsland) naar Nederland is gekomen.
Het gaat vooral om het woord waar een rode kring omheen staat (niet in het origineel) en om de laatste 3 à 4 regels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

1883, daar geldt geen wet voor privacy meer op hoor, voor geboortes is dat 100 jaar. Nederlandse geboorteaktes van 100 jaar en ouder vind je allemaal op http://www.genlias.nl. Daar kun je zowel de scan van de akte zien, als ook de gegevens netjes uitgetikt door vrijwilligers (o.a. ik zei de gek), en daarna nagekeken door weer andere vrijwilligers. Had je nu die achternaam wel laten staan, dan had ik daar ff voor je gekeken, best kans dat het hele verhaal daar in duidelijk leesbaar Nederlands staat ;-)

Als deze persoon getrouwd is in Nederland, dan zit zijn geboorteakte ook wel tussen de huwelijkse bijlagen, en dan vast ook overgezet in leesbaar Nederlands. Huwelijken: geen privacy-wet als ze langer dan 75 jaar geleden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, daar is het allemaal te klein voor. Probeer het eens via het gemeentearchief, daar zit vast wel iemand die u verder kan helpen

Toegevoegd na 21 uur:
Bij nader inzien, maar misschien hebt u dat al gedaan, een briefje met kopie van de acte naar Neuenkirchen sturen, met de vraag of zij er meer van weten.
Het gaat om oud duits, dus de spelling is al anders dan nu, zodat het voor een nederlander helemaal moeilijk wordt om het te ontcijferen.
Wel een leuke klus trouwens
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te klein? het is maar net hoe je de foto bekijkt!
Als je de foto vergroot dan is de resolutie ruim genoeg om de hanepoten nauwkeurig te bekijken.
Helaas ben ik niet in staat om er wat zinnigs over te zeggen, voor mij zijn ze duidelijk te zien maar onleesbaar.
anneliez
12 jaar geleden
ik krijg ze niet vergroot