Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste nazaten achterhalen van iemand die secretaris was van Waddinxveen in de Gouden Eeuw? Hij voerde tevens een wapen.

Ik heb een brief gevonden in het nationaal archief met daarop een familiewapen. Ik probeer te achterhalen wie zijn nazaten zijn, maar ik loop vast. Welke bronnen kan ik hiervoor het beste raadplegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naar het gemeente-archief van Waddinxveen gaan, daar zul je hem sowieso vinden, en natuurlijk wil de archivaris je daar dan graag mee helpen. Met de informatie die je daar vindt, kun je dan verder zoeken in het provinciale archief, mochten ze niet allemaal in Waddinxveen zijn geboren, getrouwd en overleden.

Zoek op familiewapens (zie bron), wie weet komt daar al meer informatie over nazaten uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips!

Andere antwoorden (2)

geboorteregisters notarisacten en niet te vergeten het nationaal archief in Den Haag
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Kijk eens op www.archief.nl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding