Rouwen om ver familielid valt zwaar, hoe hiermee omgaan?

Zeer onverwacht is de zoon van een vroegere ex van mijn moeder overleden op nog geen 55 jarige leeftijd.

Als kleine kind zag ik hem soms tijdens vakanties in de vs waar hij met zijn moeder woonde en we scheelden zo'n 15 jaar dus meestal was hij met zijn vrienden op pad maar hij nam wel eens ijs voor me mee en de 1e keer dat ik hem zag herinner ik me nog zo voor de geest want hij had zo'n lief gezicht en zat me glimlachend te aanschouwen.

Goed nadat mijn moeder en zijn vader uit elkaar gingen was er weinig contact meer, was toen een jaar of 10.
Met zijn vader had ik wel een goede band en we bellen nu nog af en toe of een kaartje met kerst bv.
Verder heb ik zijn zoon nog eenmaal gezien zo'n 15 jaar geleden toen ik op dooreis in de vs was, spontaan bezoek gebracht.
Verder daarna jaren niet echt meer gesproken maar sinds een jaar of 2 sinds ik fb heb af en toe weer een berichtje of een foto meestal hem uit.

Nu is hij overleden aan een overdosis drugs, hij is op een zeer treurige wijze overleden.
Merk dat ik hier zeer veel moeite mee heb, hoewel wij elkaar helemaal niet zo goed kenden en hebben meegemaakt. Hoorde wel eens eea van zijn vader maar goed

Ben erg huilerig en droevig en wou dat ik hem nog had kunnen spreken.
Wel geprobeerd toevallig begin dit jaar maar hij zat toen in een drugs scene, zowat zijn hele leven.
Was ook altijd alleen, geen kinderen en leefde van een soort bijstand.
Merk nu goed wat hij eigenlijk onbewust voor rol hij heft gespeeld..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Familie
2.2K

Antwoorden (1)

Praat erover met mensen in je omgeving, weet uit ervaring dat dat helpt. Kijk of je met mensen herinneringen kan delen.

Het is lastig, maar probeer de schuldgevoelens van je af te zetten. Je hebt een poging gedaan tot contact zoeken, en dat lukte helaas niet goed. Maar je kunt nu niks meer aan de situatie veranderen.
Focus je op de mooie herinneringen.

Als het je echt zwaar blijft vallen, vraag dan via je huisarts een doorverwijzing. Een paar keer een gesprek met een praktijkondersteuner GGZ kan je al heel veel helpen.