ben ik nog genetisch verbonden met een kind van mijn achternichtje?

het zit zo; mijn moeder en de oma van mijn achternichtje waren zussen.
hebben haar kindje en ik dan nog gezamenlijke genen, en zo ja, voor hoeveel procent dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Familie
1.7K

Antwoorden (1)

Lieve Anke,
Meid, wat goed te horen dat je een achternichtje erbij hebt. Das altijd leuk. Ik zeg maar zo, het gaat er niet om hoeveel genen je samen hebt, maar wat je daarmee doet. Ikzelf heb ook onlangs weer een kleintje erbij gekregen in de familie en ik vind dat altijd zo ontzettend leuk om daar dan op kraamvisite te gaan en cadeautjes te geven en terug te denken aan toen mijn eigen kinderen nog zo lief en klein waren. Ze zijn zo ontzettend schattig in die eerste jaren. Niks negatiefs over te zeggen.

Enfin, volgens de Mendeliaanse genetica zijn jullie voor 6.3125 % aan elkaar gerelateerd. Hoop dat je hier wat aan hebt en geniet van de nieuwe aanwinst in de familie!
Mvg ans
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je wel! het is niet veel, maar wie het kleine niet eert.....!