Ja.

Naar schatting zijn er in duitsland nog 2869 mensen met deze achternaam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Na de oorlog hebben veel mensen met deze achternaam hun naam mogen veranderen
Er zullen op de wereld nog wel wat mensen zijn die die naam hebben maar het meredeel heeft hem verandert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker wel. Al hoewel de meeste familie leden van Adolf Hilter een andere naam hebben aangenomen. De meesten lieten hun naam veranderen in Huttler of Hüttler, met of zonder puntjes, met één of twee t's of l'en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs Adolf heette eigenlijk geen Hitler,maar Hütler,wat kleine boer betekent,dwz dat ze een klein boerenbedijf runden. ook is de naam Schicklgrüber wel eens voorbij gekomen,alleen weet ik niet meer waar dat op sloeg.
Maar om even concreet op de vraag terug te komen,er zijn idd nog mensen met die naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog een aantal mensen die de achternaam Hitler hebben, waarom ze die naam niet veranderd hebben vind ik persoonlijk een beetje eigenaardig, sommigen zullen er misschien nog trots op zijn?
Maar de eigenlijke familienaam van Adolf Hitler zou niet zo geweest zijn, als die door zijn vader niet gewijzigd zou zijn.

De achternaam van Alois Schicklgruber zou op 23 november 1876 door de dorpspastoor van Döllersheim worden gewijzigd in Hitler, zoals Alois Hitler dat eerder op diezelfde dag had laten vastleggen door Notaris Penkner in Weitra. De familienaam Hitler was dus geen spelfout maar gewoon een zeldzame schrijfwijze van de familienaam die dan eens als Hütler, Hüttler, Hüetler, Hüettler, Hiedler, Hietler of Hitler werd gespeld.[1] Later zou zijn zoon Adolf in het boek Mein Kampf (Mijn strijd) vermelden dat de naamswijziging het enige was waar hij zijn vader dankbaar voor was. Heil Hitler klonk immers veel beter dan Heil Schicklgruber![2] De moeder van Adolf Hitler heette Klara Pölzl en was drieëntwintig jaar jonger dan haar man (ze was geboren in 1860).