Hoe ga ik om met mijn broer die moeite heeft met mijn coming out?

Ik ben laatst uit de kast gekomen als transgender en mijn broer heeft het er moeilijk mee. We hebben altijd een hele goede band gehad en ben bang dat de band tussen ons nooit meer zo wordt.

een jaar geleden
in: Familie
2K
Pieterke
een jaar geleden
Geef je broer inderdaad de tijd om aan het idee te wennen. Voor hem is het een hele omschakeling. Misschien is het een idee je broer, als hij dat wil, eens wat artikelen te laten lezen over dit onderwerp en praat er daarna met hem.

Antwoorden (2)

Gun je broer de tijd om er aan te wennen en praat zoveel mogelijk met hem .
een jaar geleden
Anoniem01102016
een jaar geleden
Hij negeert me compleet, dus praten wil niet echt lukken
ga eens met hem zitten en ga het gesprek met hem aan.

wat vind hij er zo lastig aan?

is het voor hem nog steeds even lastig als blijkt dat jij gelukkiger bent?

je verwacht begrip maar hij heeft daar net zo goed recht op, de onderlinge dynamiek lijkt voor hem misschien heel plotseling veranderd, misschien heeft hij het gevoel dat hij je niet meer kent of zelfs nooit gekend heeft.

jullie zijn natuurlijk allebei nog precies dezelfde personen als voor jouw coming out alleen dan in andere kleren, probeer hem dat te laten ervaren door tijd met hem door te brengen.
een jaar geleden
Anoniem01102016
een jaar geleden
Ik begrijp wel dat hij eraan moet wennen, alleen begrijp ik niet waarom hij me niet eens meer kan aankijken
esth0r
een jaar geleden
hij voelt zich er blijkbaar nogal ongemakkelijk bij en ik denk dat ik dat wel snap.
je zegt dat jullie close waren maar blijkbaar niet close genoeg om dit te kunnen zien aankomen, het zou voor hem bijna kunnen zijn alsof je hem gepasseerd hebt met je struggles vóór je coming out, want dit soort beslissingen maak je niet in een uurtje. ik weet niet hoe lang dit al speelt maar geef hem wat tijd om er aan te wennen.