Hoe kan je iemand afwijzen na 1e date zonder deze pijn te doen?

Ik ga morgen dus op date met een meisje die al enige tijd vast staat. Ik heb haar ontmoet en 2 weken later hadden we de date staan. Nu vond ik haar toen heel leuk en zij mij ook, nu is het zo dat ze heel erg aanhankelijk is en doet alsof ik het enige op de wereld ben waar het omdraait. Daar houd ik niet zo van dus ik heb me steeds meer van haar afgezien. Nu wil ik de date alsnog proberen, maar ik zie de bui ook al een beetje hangen. Ik heb gehoord van vrienden van haar dat ze een beetje obsessed is geraakt met me. Hoe deal ik hier mee als ik niet verder wil daten? Hoe geef ik dat aan zonder haar pijn te doen?

een jaar geleden
in: Dating
2K
Mikaapje
een jaar geleden
Misschien voelt het ongemakkelijk maar eerlijkheid is vaak het best.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Lastig maar bijvoorbeeld zeggen dat je haar wel leuk vindt maar niet op die manier. Zonder pijn gaat natuurlijk niet. Weet niet wat voor date maar zou geen etentje doen.

Antwoorden (1)

Ga ook eens bij jezelf kijken wat ervoor zorgt dat dit ongemakkelijk voelt. Ik vind het super dat je ondanks dit gevoel toch op date gaat. Ga met een open visier en probeer erdoor heen te kijken dat ze duidelijk niet zo n goede versierster is. Dat betekent geenszins dat ze geen leuke partner of goeie vriendin kan worden. Ze heeft zoals iedereen nog vele andere eigenschappen, dus bekijk het geheel. Iedereen heeft kleine kantjes, en haar gedrag zal wel een oorzaak hebben. M.a.w. iemand die het meer in de vingers heeft om te flirten zal beter scoren. Iemand die op een verfijnde manier "hard to get" speelt, wakkert misschien het jachtinstinct aan en dat is zonder twijfel spannender. Maar zijn die meisjes daardoor automatisch beter?
Plus ik heb het principe: ik ga echt nooit af op wat anderen zeggen.
Als ze voor de rest een leuke meid is, kan je gewoon aangeven " Kijk, ik vind je leuk, alleen vind ik het ongemakkelijk als het te snel gaat. Ik voel me beter als we het gewoon laten groeien en bekijken wat ervan komt. Hoe zie jij dit?" Benoem heel concreet wat je ongemakkelijk doet voelen, bv 50 keer per dag naar je sturen.
Als er helemaal geen klik is dan bedank je haar gewoon dat ze tijd voor je nam en zeg je dat jullie beiden nu best alles even kunnen laten bezinken. Vraag haar intussen bv een week niet meer te sturen of gelijk wat, dus echt time out. Zo kan je het even laten bezinken en beter oordelen. Is er niks aan haar waar je mee verder wil? Of is het eerder een vriendin dan iemand voor een relatie? Of eerder iemand om heel af en toe een koffie of zo mee te gaan drinken? Of heb je het gevoel dat je eerst nog een date wil voor je kan beslissen, bv overdag eens samen ergens naartoe (dan leer je iemand veel beter kennen)? Wat het ook is, neem te telefoon (GEEN chat in gelijk welke vorm) en zeg het, vanuit jezelf. En ja, mogelijk zal alles wat ander klinkt als " jij bent fantastisch en ik zie het helemaal zitten" haar pijn doen, maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Zolang jij met respect je boodschap brengt, dat is het enige wat je in de hand hebt .
Knap trouwens dat je daar zo bewust mee wil omgaan!
een jaar geleden