Ben je een pedofile zodra je als 18-jarige een relatie hebt met een 12-jarige?

mijn broertje zegt dat is pedofilie.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dating
8.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.astare.nl/pedofilie/
ronron1212
5 jaar geleden
@gast14912 een volwassenen en dat is iemand van 18 mag een relatie aangaan met iedereen die hij of zij wil.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt een handig rekensommetje gebruiken om te zien of iemand niet te jong/te oud voor je is.
Dit doe je zo: je leeftijd delen door 2, + 7
In jouw geval: 18 delen door 2 is 9, plus 7 is 16 jaar. Jij mag een relatie hebben met iemand die 16 jaar of ouder is, dus ja, ze is te jong.
Omgekeerd mag jij ook geen relatie hebben met iemand die ouder is dan 22 jaar
(22 delen door 2= 11 +7 = 18)
fremar
5 jaar geleden
Lijkt mij in elk geval geen gezonde situatie...met een kind van 12!?
ronron1212
5 jaar geleden
@Gast14912 ik heb het dan over iemand van 18 jaar die met iemand van 35 wil gaan dus niet met iemand die veel jonger is dan 18
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@jc1, wel of geen pedofilie doet niet zoveel ter zake.
Seksuele handelingen van meerderjarigen met minderjarigen van twaalf tot zestien die buiten echt worden gepleegd zijn verboden. Dit geldt zowel voor vrijwillige handelingen als voor onvrijwillige handelingen. Minstens een flink aantal maanden detentie
Wat als de volwassene na een ruzietje, of om wat voor acceptabele reden, de relatie wilt beëindigen en het meisje uit teleurstelling aangifte doet? Maximum gevangenisstraf acht jaar.
En gelooft u mij, dat komt voor !!!
LeonardN
5 jaar geleden
@jc1 Heb je seks met de 12-jarige of ben je dat van plan voor ze 16 is?
Amadea
5 jaar geleden
Of hij....
LeonardN
5 jaar geleden
Of hij idd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
JA! Gadverdamme man, alsof een 12 jarige al weet wat liefde is! Laat staan SEX hoort te hebben met een "VOLWASSEN" man. Als mijn dochter over 2 jaar thuis komt met een 18 jarige, kun je er vanuit gaan dat ik hem direct zou aangeven bij de politie en laten vervolgen! Bah.

Antwoorden (3)

Jij bent volwassen, zij is een kind. Ja, inderdaad 12 jaar is een KIND.
Je hebt een relatie met een 12 jarige. Wat bedoel je met relatie?
vriendschappelijk? sportief, zelfde sport zelfde club? gek op vissen, samen vissen?

Ontucht / seks met minderjarigen 12, 13, 14, 15 jaar oud
Handelingen met minderjarigen van twaalf tot zestien die bestaan uit het buiten echt plegen van ontucht zijn verboden. Dit geldt zowel voor vrijwillige handelingen als voor onvrijwillige handelingen. Maximumstraf: 8 jaar gevangenisstraf.

Pedofilie
Seksuele voorkeur voor kinderen jonger dan 16 jaar.
http://www.encyclo.nl/lokaal/11262

Ja, in de volksmond heet dit ook pedofilie, hoewel de dader meestal ouder is, en het is zeker strafbaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus, jazeker, al was het geen pedofilie, de relatie van de volwassene met een kind van12 jaar vrijwillig doet niet ter zake, kan als ontucht gelden.
LeonardN
5 jaar geleden
-Een relatie hebben is niet strafbaar. Seksuele handelingen tussen de twee zouden strafbaar zijn. Er wordt niet gemeld dat dat het geval is.
Je broertje lijkt gewoon flauwe grappen te maken, zoals veel jongeren doen. Pedofilie kan daar een populair onderwerp bij zijn, omdat het een taboe-onderwerp is. Als ik jou was zou ik me over die grappen niet al te druk maken.

Pubers en jongeren experimenteren met relaties en seks. Dat is heel normaal. Een leeftijdsverschil van zes jaar lijkt nu misschien groot, maar tussen volwassenen stelt zo'n verschil weinig voor. Zo lang je rekening houdt met het leeftijdsverschil en met de gevoelens van de ander is er weinig aan de hand. Seks met een 12-jarige is overigens verboden; in Nederland is seks pas toegestaan vanaf 16 jaar. Een relatie tussen een 18-jarige en een 12-jarige is wel toegestaan, mits er geen sprake is van een bepaald overwicht zoals docent-leerling, begeleider-pupil, et cetera.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Antoni, sorry maar het antwoord is niet goed, gevaarlijk zelfs.
Een seksuele relatie tussen 12jarigen en volwassenen is altijd strafbaar. Dit geldt voor vrijwillige handelingen als onvrijwillige handelingen. De straf kan oplopen tot/met 8jaar gevangenisstraf.
Het broertje van jc1 heeft deels gelijk. Hoewel het hebben van seks in dit geval niet direct onder pedofilie valt, kan er bij vragensteller sprake zijn van een latent aanwezige pedofielengeaardheid. Dat hoeft niet per se, maar vragensteller riskeert wel een gevangenisstraf van maximaal acht jaar. Nu zal het zo vaart niet lopen maar jeugddetentie van een paar maanden is geen zeldzaamheid.
Antoni
5 jaar geleden
@JoanDArc, ik heb in het antwoord aangegeven dat seks verboden is met een 12-jarige: "Seks met een 12-jarige is overigens verboden; in Nederland is seks pas toegestaan vanaf 16 jaar."
LeonardN
5 jaar geleden
"Een seksuele relatie tussen 12jarigen en volwassenen is altijd strafbaar." Nergens wordt vermeld dat de relatie tussen de vrager en de twaalfjarige seksueel is.
Nee, je bent pas pedofiel als je je seksueel aangetrokken voelt tot minderjarigen. Het zou goed kunnen dat je volgende relatie is met iemand van je eigen leeftijd of dat je over 10 jaar trouwt met de persoon waarmee je nu een relatie hebt.

Is je volgende relatie of diegene met wie je een relatie wil hebben of seks mee zou willen hebben wederom van zo'n jonge leeftijd zou je inderdaad kunnen zeggen dat je wellicht pedofiel bent.

Hier de DSM-IV clasificirering:

Pedofilie als psychische stoornis
In het internationaal gehanteerde classificatiesysteem van psychische ziektebeelden, het zogenoemde Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV), valt pedofilie onder de categorie "psychoseksuele stoornissen" en staat daar opgesomd met de andere parafilieën: fetisjisme, transvestitisme, voyeurisme, exhibitionisme, masochisme en sadisme.

De DSM-IV-criteria voor pedofilie zijn:

A. Gedurende een periode van ten minste zes maanden recidiverende intense seksueel opwindende fantasieën, seksuele drang of gedragingen met betrekking tot seksuele handelingen met een of meer kinderen in de prepuberteit (in het algemeen dertien jaar of jonger).
B. De persoon gedraagt zich naar deze aandrang of de drang of fantasieën veroorzaken duidelijk lijden of interpersoonlijke moeilijkheden.
C. Betrokkene is ten minste zestien jaar oud en ten minste vijf jaar ouder dan het kind of de kinderen uit criterium A.[3]
Om de diagnose pedofilie te kunnen stellen moet aan alle drie deze criteria voldaan zijn. Er hoeft geen sprake te zijn van daadwerkelijke seks met kinderen, maar het wordt ook niet uitgesloten. Onder 'gedraagt zich naar deze aandrang' kan verder ook worden verstaan het opzoeken van situaties met kinderen of het bekijken van kinderporno. Incidentele seksuele gedragingen of gevoelens van volwassenen naar kinderen worden hier als normaal beoordeeld.
---
Los van de vraag. Het zou illegaal zijn om seks met hem/haar te hebben voor dat hij/zij 16 is.
---
Wat je je dus af moet vragen is hoe je mogelijk volgende relatie eruit zal zien. Is dat vrij zeker met iemand die ongeveer dezelfde leeftijd heeft als je huidige relatie, of zou dat net zo goed iemand van je eigen leeftijd kunnen zijn?
Als je seksuele fantasieën hebt die zich voornamelijk richten op leeftijdsgenoten van je huidige relatie zou je ook pedofiel kunnen zijn.
Toegevoegd op 02 augustus 2018 20:11: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antwoord dat gekopieerd is uit bijgaande bron is al door JM gegeven met behulp van dezelfde bron. Is dus geen nieuw antwoord.
LeonardN
5 jaar geleden
Ondanks dat het antwoord er niet meer staat, klopt je reactie niet. Het "antwoord" wat JM gaf was enkel een knip/plak zonder conclusie (Ja of Nee), zeer waarschijnlijk is dat "antwoord" daarom nu ook weg.