Is het een goed idee om af te spreken met iemand die je in het verleden heeft ontslagen?

Een date met een voormalige werkgever

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dating
2.5K
Amadea
7 jaar geleden
Dat hangt af van de reden waaróm jiij werd ontslagen.
Erna55
7 jaar geleden
Blijkbaar heb je geen vervelende gevoelens voor je voormalig werkgever.
Wat zou een date dan in de weg staan ?
Ivana
7 jaar geleden
Misschien heeft hij je wel ontslagen om op een andere manier/in andere omstandigheden je te ontmoeten! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn contract wilde hij niet verlengen vanwege mijn leeftijd. Dat heeft hij niet gezegd, maar ik denk dat dat de reden is. Het is iets wat ik hem nog soort van kwalijk neem, maar is dat niet aanstellerig na al die jaren?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een contract niet verlengen is heel iets anders dan ontslag. Hoewel het gevoelsmatig vrijwel hetzelfde kan zijn, eindigt een contract voor bepaalde tijd van rechtswege. Verlenging is een gunst en geen recht, en voor niet-verlengen hoeft dan ook geen reden te zijn of opgegeven te worden. Soms is er geen andere reden dan dat je diensten niet meer nodig waren, het budget op was, etc. En als er twee keer eerder verlengd is, zou een werkgever bij een volgende verlenging een vast contract moeten geven. Als dan je contract niet verlengd wordt en vervolgens een jonger iemand met Een tijdelijk contract 'jouw' baan krijgt dan is het heel begrijpelijk dat je het gevoel hebt te zijn ingeruild voor een jonger iemand vanwege je leeftijd, maar zal de belangrijkste reden toch echt zijn dat veel werkgevers nu eenmaal niet zonder die flexibele 'schil' van werknemers kunnen om hun bedrijf draaiende te houden. Of het aanstellerij is.. tja, wij kennen de omstandigheden niet. Het is gewoon pijnlijk om je werk te verliezen, of dat nu komt door ontslag of doordat gewoon je contract afliep. Maar als het gaat om een tijdelijk contract dat niet verlengd werd, is het toch minder iemands 'schuld' en meer 'het systeem' dat nu eenmaal zo werkt. Vergeet niet dat je ook zélf hebt getekend voor dat tijdelijke contract. Misschien was dat met de hoop, verwachting of zelfs toezegging voor vast werk na dat tijdelijke contract, maar feit blijft dat je akkoord bent gegaan met een tijdelijke overeenkomst en voor de samen overeengekomen periode ook gewoon hebt gewerkt. Misschien helpt het om te bedenken dat de markt nu eenmaal zo werkt en dat het weliswaar voor jou persoonlijk heel pijnlijk was, maar niet de schuld van je toenmalige werkgever dat je daarna weer zonder werk kwam te zitten. Hij heeft je niet ontslagen, dus er is jou niets afgenomen, maar je hebt enkel niet iets gekregen wat je graag had gewild.
Pieterke
7 jaar geleden
Je kunt altijd nog van verder contact afzien als de date je niet beviel. Bovendien zou je hem nu eventueel kunnen vragen wat destijds de reden van het niet verlengen was. Kijk een beetje hoe de ontmoeting verloopt. Misschien brengt hij dit onderwerp zelf wel (terloops) ter sprake.

Antwoorden (1)

Je hebt het over "af te spreken" met een voormalige werkgever.

@Ga je naar de Starbucks een cappuccino drinken en na 20 minuten : doei!!

of
@Ga je omdat je wilt weten waarom je contract niet verlengd werd? (>>voelt als ontslag precies... Maar je weet het al denk je: leeftijd, te duur; en dat is meestal wel de reden ivm de verplichting van de overheid om een vast contract aan te bieden na 3 tijdelijke)

of
@Ga je omdat je hem wel leuk vond en ach (het is na al die jaren misschien aanstellerig) het is lang geleden : doen!!

Nou @Endeera , er is niks mis mee om met een voormalig werkgever af te spreken , tenzij het meer is dan alleen een bakkie leut en hij niet vrij is / getrouwd is (een gezin heeft) , tenzij het dus echt een DATE is.

Als het om puur een koffie drinken gaat en er meteen achter te komen WAT de exacte reden was dat je geen vast contract kreeg, zeg ik : geen probleem >> doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antwoord: is het een goed idee ? dat ligt er aan wat je van deze date verwacht , waarom je afspreekt , is het een date , daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
amc
7 jaar geleden
Goed antwoord +!