Was de gemiddelde leeftijd van de amerikaanse soldaat echt maar 19 jaar?

De informatie vind ik op internet, maar ik vermoed dat ze als bron het liedje '19' gebruikt hebben. Maar een song vind ik niet bepaald een betrouwbare bron.

Toegevoegd na 3 uur:
Inderdaad een broodje aap dus.

Assuming KIAs accurately represented age groups serving in Vietnam, the average age of an infantryman (MOS 11B) serving in Vietnam to be 19 years old is a myth, it is actually 22. None of the enlisted grades have an average age of less than 20. [CACF] The average man who fought in World War II was 26 years of age.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
ronron1212
13 jaar geleden
In welke periode bedoel je

Het beste antwoord

De gemiddelde leeftijd van de US infanterist in de Vietnam oorlog was 22 jaar...

Bijgevoegd nog even wat andere statistieken:

Deaths Number Average Age
Total 58,148 23.11 years
Enlisted 50,274 22.37 years
Officers 6,598 28.43 years
Warrants 1,276 24.73 years
E1 525 20.34 years
USMC 0351 1,122 20.46 years
11B MOS 18,465 22.55 years
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan de informatie opvragen bij de Amerikaanse Ambassade in Den Haag.

De song 19 van hardcastle is al weer wat jaren oud en betreft de gemidd leeftijd van Am soldaten ten tijde van de Vietnam oorlog. Toen gold in de VS dienstplicht. Wat nu niet meer van toepassing is. Nu worden er op Hogescholen in de VS nog streeds veel rekruten geworven. Maar deze zijn volg mij ouder dan 19 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Nee, onmogelijk. Dit zou betekenen dat je voor elke soldaat van bv40 jaar een stuk of 100 19jarigen moet hebben om een gemiddelde van 19 te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of 21 18-jarigen...
nee gelukkig niet!!!
in dat geval zouden de soldaten niet 'aan te slepen' zijn!!!

de tekst van het liedje wil waarschijnlijk een statement maken.
gelukkig zijn er nog heel veel 'oude' veteranen en oudere soldaten!!! :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het schijnt is dit een mythe!Ze moeten ouder geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad. Dit staat er:
Assuming KIAs accurately represented age groups serving in Vietnam, the average age of an infantryman (MOS 11B) serving in Vietnam to be 19 years old is a myth, it is actually 22. None of the enlisted grades have an average age of less than 20. [CACF] The average man who fought in World War II was 26 years of age.