Welke tampon moet ik gebruiken?

hoi, ik ben nu 2,5 jaar ongesteld en ik ben deze week begonnen met tampons. Iedereen zegt altijd dat je met mini moet beginnen maar ik bloed altijd heel erg dus dat lijkt me niet zo'n slim plan. Ik gebruik nu de o.b. pro comfort super en die moet ik al om de 2-3 uur verwisselen. Alleen doet dat verwisselen behoorlijk pijn. vooral het inbrengen. is dat omdat ik niet de goede gebruik of hoort het zo de eerste dagen wanneer je met het gebruik van tampons begint?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Gebruik ob applicator tampons. Die hebben een hele gladde huls die je gemakkelijk in kunt brengen. Daardoor kan je de tampon dieper inbrengen. En echt gegarandeerd pijnloos. Als een tampon pijn doet (ook bij het wisselen) zat hij niet goed. Een tampon hoor je niet te voelen.

Antwoorden (2)

Toen ik begon met het gebruiken van tampons, had ik heel veel moeite met inbrengen. Op een bepaald punt zat het ding gewoon vast! Op een gegeven moment was ik er behoorlijk klaar mee, en moest het gewoon NU erin of ik kon niet gaan zwemmen. Toen heb ik even flink doorgeduwd. Dat deed even pijn, maar het ging wel. De beste tip die ik heb is: probeer hem zo snel mogelijk en in 1 keer naar binnen te brengen. Anders gaat de tampon zich al volzuigen en zwelt hij op, waardoor het alleen maar moeilijker (en pijnlijker) wordt om hem aan te brengen. Heb je al eens een tampon met inbrenghuls geprobeerd? ook dat kan helpen.

En dan nog een echt vreemde tip: het aanbrengen kan ook pijn doen vanwege wrijving. Omdat je bij het verwisselen al net een tampon in hebt gehad, kan je huid eronder erg schraal zijn. Zorg dat er wat bloed wat lager in je vagina zit, zodat de tampon meer kan glijden.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi! Het inbrengen en uithalen van een tampon vergt idd wat ervaring, dit komt vanzelf goed. Ik weet niet of je het zittend doet, maar staand met een beetje gebogen knieën is een fijnere houding. Let er altijd op in welke mate je bloedt. Begin en einde van je menstruatie bloed je minder en is het inbrengen en zeker uithalen lastiger. Neem nooit een tampon die veel absorbeert als je weinig bloedt. Hierdoor wordt namelijk het uithalen van de tampon moeilijker/stroever. De tampons die je nu gebruikt (ook de andere grote merken trouwens) zorgen bij het uithalen van de tampon voor minuscule kleine sneetjes aan de binnenkant van je vaginawand. Dit zorgt voor een pijnlijk gevoel, maar niet alleen dat, het kan ook infecties veroorzaken. Succes met uitzoeken.