Persoonlijk kook ik dan altijd voor 2 en vries de helft in, zodat ik later nog eens een gemakkelijke maaltijd heb die alleen maar in de magnetron hoeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontbijt ? Lunch ? Warme maaltijd ?

Zie via mijn link een hele lijst.

Kook'ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pizza
http://www.cookseasonal.com/search/pizza

Pasta met ham/roomsaus
http://www.cookseasonal.com/recipe/213

Pasta ovenschotel
http://www.cookseasonal.com/recipe/209

Witlof roerbak schotel
http://www.cookseasonal.com/recipe/123
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenpersoons stoommaaltijd van AH. Redelijk vers, gezond en lekker voor onder de 5 euro.

Niet echt culinair, maar eenvoudiger dan een stoommaaltijd krijg je het niet.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar welke is lekker? :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozes, da's een dure hobby !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die berg verpakkingsmateriaal ; brrrr.....
paulus811
13 jaar geleden
Marleen, is allemaal losse producten kopen die ook allemaal los verpakt zijn dan zo'n goed alternatief? Het milieu is geen issue in de vraag en dus hou ik er geen rekening mee. En duur? 4,99 kun je duur vinden, maar als je alles los koopt ben je meer kwijt. Losse groeten (altijd teveel voor 1x) kipfilet (bij mijn super geen kleinere verpakkingen dan een pond) en aardappels (kleinste zak is 2,5 kilo, gooi ik meestal 1,5 kilo van weg omdat ze zijn uitgelopen) En welke is lekker.... Ik ken jouw smaak niet, maar zelf vind ik rijst met kip in pindasaus lekker. Maar zoals met alles, je moet het niet elke dag eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop eerlijk gezegd bewust zo weinig mogelijk verpakte producten, en als ze dan toch verpakt zijn, zo minimaal mogelijk. Ik zal bijvoorbeeld nooit een komkommer in krimpfolie of een paprika in een plastic zakje kopen. Verder gaan heel veel levensmiddelen veel en veel langer mee dan een dag. Twee kipfile' tjes voor twee dagen kan prima (maar bij de slager kun je ze ook wel los krijgen, in een vetvrij papiertje) , een zak aardappelen kun je weken mee als je ze goed bewaard, rijst en pasta nog veel langer...affijn, de lijst is eindeloos. Bewust en verantwoord omgaan met je eten, iets waar we veel en veel te nonchalant mee zijn geworden, kost natuurlijk wel een béétje moeite. Maar dat lijkt mij niet teveel gevraagd.
Wat lekkere receptjes die ik nog wel eens maak als ik alleen thuis ben:

- Brood met tomaat, zalm, ui, mayonaise en peper .
- Panpizza; Boterham met kaas, tomaat, ham (wat jij lekker vind), in een pan (met deksel) doen, en dan een tijdje op een laag vuur de kaas laten smelten!
- Zelf een pizza maken.
- Een omelet bakken met ui, ham of iets anders lekkers.
- Een eenpersoon zak soep van Unox..
- Een ciabatta broodje met kruidenkaas, zalm, sla en eventueel ook nog tomaat erbij
- Genoeg pasta koken voor 1 persoon en dan een lekkere (kleine) portie saus (uit een pot bijvoorbeeld) erbij; Een heerlijke spinazie
- Wraps gevuld met gehakt, sla, tomaat en een pittige saus

De meeste tips zijn broodmaaltijden, maar hopelijk heb je er toch iets aan!
Succes ermee en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menu 1 persoonsgerechten.

Hier zijn dan de 1 persoonsgerechten:

http://www.omawapsie.nl/1persoons_gerechten/menu_1persoons_gerechten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemakkelijk wellicht niet, maar wel heel erg praktisch :

Ga elke week ergens even een half uurtje (in het begin wellicht iets langer) zitten om voor de hele week een menu te bedenken.
Houd daarbij vooral rekening met ingrediënten die je niet in heel kleine hoeveelheden kunt kopen, en anders in de prullenbak zouden belanden.
Wat doe je bijvoorbeeld met die hele bak champignons die vandaag niet opgaat ? (De dag erna in de macaroni of nassi ?) Of over hoeveel dagen verdeel je die krop sla zonder je een konijn te voelen ? (ijsbergslastamppot is bijvoorbeeld heel lekker).

Op die manier weet je niet alleen lekker elke dag al wat je moet koken (op de lange duur het grootste probleem namelijk), je gaat ook een stuk verantwoordelijker met je eten om en bespaart jezelf bergen geld, ook omdat je sommige dingen voordeliger in een iets grotere hoeveelheid kunt kopen.

Nog een kleine tip dan toch : pasta's en mie (vooral die kleine pakjes met de kruiden erbij, erg lekker als bijgerecht ook) worden prima gaar in water dat niet kookt. Je kunt gewoon in de waterkoker (of fluitketel) water koken, dat op de pasta schenken, goed afdekken en na 20 minuten is het vanzelf gaar, en nooit 'overdone'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus marleen, maar hoe maak je ijsbergslastamppot?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon aardappels stampen met een beetje melk en reepjes ijsbergsla. Net zoals stamppot rauwe andijvie ofzo. Erg lekker met shoarma bijvoorbeeld.
(Voorde luie kok : kan ook met (instant)aardappelpuree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dat wil ik zeker een keer proberen met de sla/stamppot. Maar dan van aardappels en misschien een likje creme fraise erdoor, haha
Stamppotje rucola met merquezworstjes. Héérlijk en zo klaar, zeker als je aardappelpuree uit 'n pakje gebruikt (de grove van Maggi voor stammpot).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben er nu eindelijk mee uit. Ik was gewend voor een gezin te koken en nu hoeft het alleen voor mezelf.
Ik heb in de vriezer allemaal kleine 1-persoons porties( hutspot, zuurkool e.d. kip/smoor, stoofvlees, bolognese, chili e.c.t.) die zo bij rijst, pasta of aardappels kunnen. Dan hoef ik allen dat even erbij te koken. Maar ook rijst maak ik in grote hoeveelheid en vries dan in, evenals puree van aardappels gemaakt. Pasta kook ik ter plekke, dat vind ik niet zo lekker uit de vriezer.
Voor dat doel heb ik een stuk of 50 kleine diepvriesbakjes gekocht, ben niet zo een grote eter, van 2 dl per stuk, maar dat is aan jezelf.
Dus als ik kook maak ik gelijk een grote portie, met 5-6 keer koken kan ik een maand van eten. Soms maak ik een kook-dag van, is nog leuk ook, en heb ik 14 dagen geen omkijken naar.
Het vereist wel een diepvries en het liefst ook een magneton.
Bijkomstigheid is, dat het echt goedkoop is op die manier, en niets wordt weggegooid.