Duits is de meest gesproken taal in Europa.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da n doe ik er oook nog een plussie bij en is het 4-&4+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+.
Mensen geven minnetjes omdat engels ze meer voor de hand vinden liggen.
Duits is een hele belangrijke taal in de europese unie. Economisch gezien, doen ze het op dit moment het best. Wij draaien hierdoor ook goed mee. Het kan zijn dat je in de toekomst in een bedrijf komt te werken, waar je contact moet leggen met Duitsers. Dan is het zeer handig. Als je met je werk niks te maken hebt met de Duitse taal. Kan het zowiezo handig zijn. Kom net terug uit Berlijn, en als je in een museum bent is het toch handig als je duist spreekt leest. En natuurlijk als je de weg niet meer weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt +
Om dezelfde reden waarom je frans, engels, nederlands of spaans leert. Een beetje met de mensen om je heen kunnen communiceren. Beetje besef ontwikkelen dat er verschillende soorten landen, culturen en mensen zijn.
Nu niet meer zeuren en woordjes leren plz. Of doe je liever natuurkunde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland is de belangrijkste handelspartner voor nederland. Ze zijn erg belangrijk voor onze economie. We kunnen ons beter aan hen aanpassen, omdat wij voor hen ietsjes minder belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Duitsland (en dus ook Duits) het grootste export land van Nederland is. Ik geloof dat zo'n 60% van AL onze export naar/via Duitsland gaat. Zonder Duitsland zou Nederland dus heel veel geld/werk verliezen. Wij leren dus Duits op school omdat het de samenwerking tussen Nederland en Duitsland verbeterd. (Dit kan natuurlijk ook met Engels, maar veel Duitse zakenmensen zijn gevlijd als je Duits kunt praten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duits is een prachtige taal (als je je vooroordelen opzij kunt zetten en je aan alle uitgangen kunt wennen).
Veel belangrijke filosofen schreven in het Duits.
Veel skigebieden zijn duitstalig.
Het is goed je buren in hun eigen taal aan te kunnen spreken.
We doen veel zaken met Duitsland (bijv export).
Bij een voetbalwedstrijd hoor je wat de trainer naar de spelers roept en daar kunnen 'onze jongens' dan op anticiperen.
Veel Polen spreken een beetje Duits en met de toename van Polen in Nederland is Duits een mooi eerste bruggetje.
Als je Rammstein mee wilt blèren, is een beetje Duits handig om te kennen.
De Zeeuwse stranden zijn in de zomer bevolkt door Duitsers. Natuurlijk is het het handigst als zij Nederlands leren, maar t kan heel pragmatisch zijn om dan Duits te kennen.
Das Parfum is in het Duits geschreven en is in het Nederlands niet om aan te zien.

Maar, voor- en bovenal:
Meister Eckhart schreef in het (Hoog)Duits en dat alleen al is voor mij voldoende reden om Duits op scholen te verplichten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opdat wij het kunnen spreken.
Er zullen altijd vakken zijn waarvan iemand het nut niet inziet. Vreemde talen leren is altijd zinvol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leren vreemde talen om ons beter te kunnen uiten naar andere volkeren om ons heen. Daarnaast is NL een klein landje en als we ergens bij willen horen, dan zul je je talenkennis wel moeten gebruiken. Het is ook vaak het geval dat je de talen leert van je buurlanden. Voor ons is dat dus duits (duitsland), frans (belgie) en engels (engeland). Daarnaast is engels de belangrijkste internationale handelstaal.
Voor nederlanders is duits gewoon een heel belangrijke taal en een relatief makkelijke taal om te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland is in de EU (en trouwens wereldwijd) een zeer belangrijk land. Bovendien zijn de Duitsers onze naaste buren, dus als je in Nederland de grens oversteekt zit je in Duitsland. En 's zomers komen er veel Duitse toeristen naar Nederland. Dus dan is het toch wel handig als je je een beetje verstaanbaar kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Duitsland ons buurland is en er heel veel mensen op vakantie naartoe gaan en we ook heel veel handel ermee drijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen omdat duits veel gesproken wordt in europa en het dus handig is om de taal beheersen als je gaat werken en buitenlandse klanten over de vloer krijgt...

Maar de voornaamste reden is : Dat Nederland veel exporteert van Duitsland. De nederlandse economie is erg afhankelijk van de economie van duitsland... Dus daarom is het belangrijk dat nederlandse werknemers duits kunnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat:
-het handig is, misschien niet nu maar misschien wel in de toekomst
-het fijn is om je te kunnen redden (bijv. in een aantal vakantielanden waar ook Duits wordt gesproken)
-het best interessant kan zijn om te leren waar de Nederlandse taal door beinvloed is
-omdat je nu nog gemakkelijker een taal kan leren dan over 10 jaar
enz.
Het is ook best leuk om een woordje Duits te spreken tegen Duitsers, die met moeite een beetje Nederlands eruit proberen te 'persen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat met Duitsland heel veel gehandeld wordt door nederlandse bedrijven. dus als je later een eigen bedrijf opzet dan is de kans groot dat je gaat handelen met Duitsland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er anders nooit achter komt dat er in Amsterdam veel 'Freizeitgestalterinnen' zijn en dat Duitsers die zo noemen en dat Duitsers een voorliefde hebben voor nog veel langere woorden (schwere Wörter).