Iemand tips over Liquiditeits begroting, hoe het beste mee te rekenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

De vraag is een beetje onduidelijk. Heb je een concreet voorbeeld? Je moet al je toekomstige inkomsten in de tijd uitzetten tegen al je toekomstige kosten, eventueel met renteopslag.

Bijvoorbeeld: je laat een huis bouwen om te verkopen. Je weet wanneer je de aannemer welk bedrag moet betalen. Je weet ook wanneer je de koper eventueel in termijnen gaat factureren. Dan weet je ook op welk moment je geld tekort of over hebt.

Als je een handelsonderneming hebt werkt dit soortgelijk. Je weet wanneer je je leveranciers moet betalen en wanneer je je inkomsten kan verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt per maand een overzicht van de verwachte inkomsten en de verwachte uitgave. Je start met het liquiditeiten bezit op bijv 1 jan. Na het invullen van de maand jan verwachte inkomsten dus binnen komende liquiditeiten Niet de gefactureerde En de betaalde kosten. Is het saldo van de liquiditeit weer boven op 1 feb eb zo ga je door voor een heel jaar. Het is en blijf wel een prognose.
Dus maandelijks werk je de werkelijkheid achteraf bij.
ronron1212