Omdat wij niet zullen vergeten wie het staathoofd is....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij staat aan het hoofd van dit land, daarom.
duitsland heeft hun wapen erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er een koning en of koningin aan het hoofd staan worden deze op de munten geslagen ..denk maar ook aan belgie en spanje enz..
andere andere landen kiezen een andere afbeelding wat met het land verbonden is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk verzekert de afbeelding van de vorst de waarde van de munt. Dit is oorspronkelijk de ontstaansgeschiedenis.
Dit geldt ook voor bv postzegels, alleen is die traditie al lang losgelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk vertegenwoordigde de waarde van het metaal waar de munt van gemaakt was de waarde van de munt. Dus was een verzekering niet nodig.