Waarom wordt ik nog steeds gebeld door telemarketing bedrijven ondanks dat ik het belmeniet register heb ingevuld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (7)

Het schijnt, dat je het zo eens in de twee maanden moet 'verversen'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf informatie bij een bepaald bedrijf heb opgevraagd of als je ooit een (proef)abonnement hebt gehad, ben je een soort van klant en mag je gebeld worden. Zeg als je dan gebeld wordt dat je uit het bestand van dat bedrijf geschrapt wil worden en dan heb je van dàt bedrijf geen telefonische overlast meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je b.v van die online enquetes invult waar je dan zogezegd een iphone kan winnen of iets dergelijks
dan staat er in de kleine lettertje dat je weer mag worden benaderd door bedrijven
trap er dus niet in
13 jaar geleden
Als je nadat je je aangemeld hebt bij die belmeniet register nog ergens je telefoonnummer hebt neergezet kan het zijn dat die je wel bellen. Als je opnieuw hem ergens neerzet, moet je je opnieuw aanmelden bij die belmenietregister. Let ook op bij die hokjes van wehkamp e.d. Onderaan staat er een klein hokje dat je kunt aanvinken of je wel of niet gebeld wilt worden. Zo komen die callcenters ook aan de telefoonnummers. Die kopen ze op van bijv. Neckerman e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan tot 6 weken duren voor je daadwerkelijk uit alle bestanden bent gehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige bedrijven gebruiken"bewust" nog de oude lijsten.
Dan weten ze zgn. niet dat je aangemeld ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een contact bent voor een bedrijf (en dat ben je al als je info aanvraagt bijvoorbeeld), dan sta je in hun eigen database.
Officieel moet een bedrijf dat jou opbelt, na het gesprek ook een bandje laten horen waarop jij kunt inspreken dat je niet meer door dit specifieke bedrijf gebeld wilt worden (dat wiedt vanzelf al die telefoontjes uit), alleen heel gek, het gaat vrijwel altijd mis met het doorverbinden naar die bandjes.
Daarnaast heb je nog telemarketingbedrijven die domweg alle mogelijke cijfercombinaties bellen en dan (ondanks dat dat moet) niet checken of jij misschien een 'Bel-me-niet'- er bent. De enkele keer dat ik zo iemand aan de lijn heb (misschien 1 keer per jaar), zeg ik domweg: jouw organisatie let niet op, dus doe ik dat ook niet, dag, en hang op.

Ik geef ook nooit ergens m'n foonnummer bij op tenzij een bedrijf een goeie reden heeft om het te vragen. Een bedrijf dat mij niet hoeft te bellen, heeft niks te schaften met m'n foonnummer en kan me benaderen via post en mail. Omdat je wel altijd wat in moet vullen, doe ik dat braaf. En ik hoop maar dat niemand nummer 1234567 heeft ;p