Waarom droom je een stuk levendiger/enger en zijn de nachten zwaarder na het #stoppenmetroken? Heb al een week moeite met slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Omdat je met de nicotine voortdurend van allerlei gevoelens onderdrukt hebt, en die komen er nu op allerlei manieren toch uit... dat is een periode die weer over gaat.
Het is een kwestie van het ongemak verdragen, en daardoor niet weer hoeven beginnen met roken.

Mijn complimenten voor het stoppen! Hou vol :-) Verwen je zelf met een warm kruikje 'snachts... een kop hete thee.... iets ontspannends in elk geval. Desnoods alleen rusten in plaats van slapen als je niet meer in slaap komt.

Vertel jezelf dat dit binnenkort weer over is.

Sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
* ben zelf gestopt op 1 januari 2007. Heb 2 maanden liggen dromen en woelen, en was er toen vanaf. Ben nog steeds blij dat ik volgehouden heb! Die trots die je dan krijgt is permanent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam vraagt om nicotine en dat geeft onrust. De eerste week is doorgaans het ergste maar je gaat er heus niet dood aan. Het is zaak om het gevoel dat je iets mist niet groter te maken dan het is. Slaag je daarin dan heb je gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk domweg omdat je lijf onrustig is, waardoor je lichter slaapt en dus sneller wakker wordt - waardoor je merkt dat je droomde.
Het gaat over! Hou vol! Na 2 weken is het fysieke deel achter de rug, en merk je ook dat je meer lucht hebt en alles beter ruikt (en zelf ook beter ruikt).
En hou bij hoeveel geld je niet aan tabak hebt uitgegeven, dat kan een enorme stimulans zijn :-)