Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn handschrift verbeteren?

ik schrijf niet lelijk,leesbaar en sommige vinden mijn handschrift mooi;ik vind het niet mooi..want als ik naar mijn vriendinnen kijk word ik ''jaloers'' ;)
ze kunnen super mooi schrijven,ik wil ook zo mooi als hun schrijven,wat kan ik doen om mijn handschrift mooier te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zie vaak dat mooie handschriften blokletters zijn. Dus als je nog aan elkaar schrijft (basisschoolhandschrift), zou je kunnen proberen om blokletters te schrijven. Wat ik bij mijzelf merk, is dat hoe kleiner ik schrijf hoe netter het wordt. Dus misschien klein beginnen en langzamer groot schrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een lijn schrift halen en tussen de regels weer gaan schrijven.. zo leer je weer netjes schrijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik schrijf netjes,alleen niet mooi genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oefenen dzaiir
Langzaam schrijven. Probeer het meer te zien als het maken van een kleine tekening. Je moet vooral heel veel oefenen. Neem er de tijd voor. Kijk tijdens het schrijven naar de punt van de pen. Hou er rekening mee dat het best veel tijd kost om je handschrift te veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijven is veel coördinatie. Oefen elke letter los of in woorden. Probeer hierbij sierlijk en soepel te schrijven. Blijf veel oefenen hierin. Probeer een alfabet te creëren die je mooi vindt en gebruik maak altijd dezelfde letter op dezelfde manier. Alle letters even groot. Dit ziet er overzichtelijk en netjes uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door te oefenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding