ik zoek 5 minuten spellen voor een gymles, iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Antwoorden (6)

maak 2 groepen..
zet aan ieder zijn helft speelveld pionnen neer (houten pionnen)
neem 1 bal een team moet proberen bij een ander team alle pionnen om te gooien.
en aangezien het houten dunne pionnen zijn liggen die snel om als ze niet verdedigen ook moeten teams elkaar af properen te gooien als ze iemand raken is diegene af mits dat diegene de bal vangt mag die bijven.
dit vonden wij altijd zo leuk!

Toegevoegd na 1 minuut:
propere is proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je meot je pionnen verdedigen door gebruik bal op te vangen.
als iemand tegen je been aangooit of zij enzo dan ben je af maar je kan er bijvoorbeeld bij toevoegen om bijvoorbeeld zo te doen als er iemand bang vangt dat er ook een speler terug mag komen wil je het spel langer spelen :)
dus hoop dat je begrijpt dat je kan verdedigen door bal te vangen of met zijn 4e om een pion te staan Haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bang is bal hoe ik daarop kom weet ik niet Haha
rondjes lopen.. 5 min touwtje springen .. 5 min overgooien ..en 5 minuten douchen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is rennen een spel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor...wie het hardst rent.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh zo nu begrijp ik hem Haha ;) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit door velen niet als spellen wordt ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jera...
alles wat je in de gymzaal doet is een SPEL..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij wil Marion; dat moet je eens aan middelbare scholieren vertellen.
Ik vond trefbal altijd helemaal geweldig, duurt wel iets langer dan 5 min.

Tikkertje hmmm, niet echt geweldig, maar kan wel. ;)

Iemand is hem niemand is hem

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien zit hier wat bij:

http://www.onderwijsmaakjesamen.nl/lesmateriaal/5-minuten/?spel_groepID=5

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor welke klas/groep is het? Google anders even, er zijn genoeg sites te vinden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Estafette spelletjes vinden schoolkinderen meestal reuze spannend.

Afhankelijk van de groepsgrootte verdeel je de groep in 3, 4, 5, of 6 groepjes. Hoe meer groepjes, hoe vaker je het kunt spelen. Baken het loopgebied af met pionnen, paaltjes, whatever, als het maar duidelijk zichtbaar is. Laat ze in groepjes achter elkaar zitten achter het bebakende gebied.

Geef je instructie kort en duidelijk en maak het zichtbaar door het parcours aan te geven. Geef ze er een opdracht bij, bijvoorbeeld een blokje meenemen en doorgeven aan de volgende loper. Je kunt hierin variëren, maar dit is de eenvoudigste variant.

Spreek af dat de groep die het eerste klaar is en achter elkaar zit, gewonnen heeft. Het spel wordt namelijk een heidens kabaal en vooral als je dit voor het eerst doet, is het ondoenlijk om in de wirwar van kindervlees te zien wie gewonnen heeft. En DAT is natuurlijk heel belangrijk. Vooral voor jou als leider van de groep. Dus spreek een duidelijk zichtbaar teken af zodat jij makkelijk kunt zien wie het spel heeft gewonnen.

Strafpunten kan ook zinnig zijn om van tevoren af te spreken. Beoordeel daar je groep voor. Zijn ze bloedfanatiek of lopen ze snel de kantjes er van af? Als je een winnaar aanwijst die steeds het parcours heeft afgesneden, heb je een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit spel heet; Iemand is hem ...Niemand is hem
Iedereen is in het veld. Er worden twee ballen in het veld gegooid. De kinderen moeten elkaar proberen af te gooien met de bal. Als je geraakt wordt moet je aan de kant gaan staan.Als degene waar jij door geraakt ben ook af is gegooid, mag jij weer in het veld. Maar je kan ook zo door gaan totdat iedereen af is. Je kunt zelf indelen hoe lang het spel mag duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderen lopen eerst allemaal door de zaal heen. De begeleider zegt wie niet lopen wil, wie niet lopen wil staat stil. Dan staan moeten alle kinderen meteen stil staan. Daarna gaan de kinderen weer allemaal lopen. Dan zegt de begeleider wie niet lopen wil, wie niet lopen wil moet rennen. Dan moeten alle kinderen gaan rennen. Daarna gaan de kinderen weer allemaal weer door de zaal lopen. Dan zegt de begeleider wie niet lopen wil, wie niet lopen wil moet hinkelen. Etc. etc.. dan kan je het daarna nog met kruipen en hinkelen doen. Dit spel duurt ongeveer 5 minuten.