Wat is de toegevoegde waarde van het (mogen) veranderen van je Gebruikersnaam op Goeie Vraag.nl?

Dat mensen af en toe van Avatar wisselen vind ik geen probleem, maar het eeuwige namen veranderen... Je herkent een persoon nu vaak in eerste instantie niet meer (de stijl van antwoorden dan vaak weer wel).
Ik vind het veranderen van namen geen toegevoegde waarde bieden. Is het niet beter die mogelijkheid weg te halen?

( Wat ook vervelend is is dat de antwoorden van Sinterklaas, die zijn antwoord altijd netjes begint met het begroeten van de vraagsteller, nu opeens nergens meer op slaan, hij begroet mensen die niet meer bestaan. )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hansv bedoel ik, die met Sinterklaas als Avatar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik sta net op het punt mijn naam te veranderen. Heb mijn avatar al aangepast. Na zo'n vraag durf ik eigenlijk niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
>>>>>>>>>>>>>>> Oef, ik heb wel wat los gemaakt op deze site met mijn vraag geloof ik. Maar ik heb bereikt wat ik wilde bereiken. Sorry voor diegenen die er niet blij mee zijn.
Ik sluit mijn vraag. Altijd moeilijk om bij dit soort meningsvragen een beste antwoord uit te kiezen.
Ik heb lang lopen twijfelen tussen Rotaluclac en panteao. De één heeft actie ondernomen richting de moderators, de ander heeft me op een leuke tip gewezen... jammer dat ze niet beiden 5 punten kunnen krijgen.

Het beste antwoord

Ik vind ook dat het slechts een negatieve toegevoegde waarde heeft.

Gelukkig kun je nog wel zien wie iemand is door met de muis op diens naam te gaan staan. In de statusbalk verschijnt dan een URL met aan het einde de inlognaam (niet de getoonde naam) van die persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En inderdaad, vroegere reacties worden onleesbaar: als iemand zijn reactie begint met "@Rotaluclac", snapt niemand dat meer nadat ik mijn getoonde naam heb veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, dat met die statusbalk had ik nog niet ontdekt.
+1 voor deze tip!

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat het een bug is die nog wel gefikst zal worden.

Ik vind het ook afbreuk doen aan de kwaliteit van de site. Weten wie het antwoord geeft is volgens mij een essentieel onderdeel van de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toegevoegde waarde is dat er meerdere mensen op een account antwoorden kunnen geven en vragen kunnen stellen. Op zich is dit niet een heel groot probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er wel een keer blij mee geweest. Ik begon met mijn volledige naam, maar heb het later toch ingekort, omdat Google anders teveel van mij gaat prijsgeven hier.

Maar wellicht zou het een feature moeten zijn die alleen een moderator voor je kan uitvoeren. Nu zijn er inderdaad gebruikers die ieder uur van naam veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het volkomen met vraagsteller eens.Het geeft allerlei onduidelijkheden indien de naam gewisseld wordt.
Ik heb hierover contact opgenomen met de beheerders van de site, en verwacht dat er actie wordt ondernomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het volledig met je eens. Af en toe een ander pictogrammetje moet kunnen. Als de mogelijkheid tot wijzigen van je naam echter verdwijnt zou ik wel graag eenmalig nog mijn naam kunnen veranderen in iets originelers dan mijn eigen (niet unieke) voornaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde deze naam voor lange tijd aannemen, maar toen werd ik verzocht van naam en/of afbeelding te veranderen. Ik hoop dat het nu voor een ieder duidelijk is wie ik ben.

Toegevoegd op 20-05-2009 14:54:19
Of eigenlijk wie ik niet ben ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet zo heel erg storend.
Uiteindelijk zijn er hier op GV ook mensen die volledig opnieuw zijn begonnen.
En de mensen die een vraag stellen onder de naam 'gast', 'herken' je toch ook niet....

Overigens is het wel zo dat bij de reacties, als je begint met @.....: je ineens tot een andere naam richt.