Hoe komt het dat sommige rokers toch 100 worden kunnen zij ertegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

gerookt vlees gaat langer mee...
nee geintje
niet elke roker hoeft wat te krijgen
Er zijn genoeg mensen die longkanker krijgen terwijl ze nooit gerookt hebben, en ook genoeg mensen die altijd roken en nooit longkanker krijgen.

Dit is niet te verklaren waarom, je kunt nooit zeggen: ik rook dus krijg longkanker, nee je kans is vergroot, maar het is geen feit dat je dan longkanker krijgt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dat heb je goed gezegd. Zo is het precies!
Kwestie van de genen dus.
Dit is de wet van de grote aantallen. Omdat er zoveel mensen roken zijn er altijd mensen die flink roken en gezond heel oud worden.

Omgekeerd hetzelfde voor mensen die gezond leven en lonkanker krijgen.

Het lijkt dan heel bijzonder, maar hoewel een klein percentage rokers gezond oud wordt is er altijd wel iemand te vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
In feite is dit ook een echte wet van Murphey: Als er een kleine kans is op een gebeurtenis, dan zal die altijd uitkomen als je maar lang genoeg wacht; dus bij grote aantallen.