Is Dries van Agt eigenlijk al overgestapt naar D66? zoals hij had toe gezegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

nee , en het was groen links waar van Agt mee flirtte .
Op het CDA congres van laatst heeft hij toegezegt om bij de CDA te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor!
Die Dries heeft wel eens meer wat 'geroepen'.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politici, en andere belangrijke figuren zijn niet altijd zo konsekwent en principieel als het lijkt. Als b.v. Doekle Terpstra voor de 20e keer roept, dat hij het CDA gaat verlaten, als er een regering komt met steun van de PVV, dan meent hij dat natuurlijk niet, maar hoopt dat door zijn ferme uitspraken, andere CDA-ers denken "oef, als Doekle weggaat, dan moet ik ook wegwezen". Zeker als Doekle er ook nog bij zegt, dat hij dat dan zal doen met "pijn in het hart", en dat "de christelijke politiek hem in de genen zit". Het enige wat hij doet, is proberen zijn argumenten kracht bij te zetten, en zichzelf nog wat belangrijker te maken, maar natuurlijk verlaat hij het CDA niet.

Geen kwaad woord over van Agt, maar hij doet hetzelfde.
Van Agt is erg overtuigd van hoe het allemaal werkt in de Palestijnse gebieden, en hoopt door zo nu en dan wat te dreigen, dat zijn stem wat beter wordt gehoord. Van Agt zal het CDA nooit verlaten, omdat er nog altijd veel meer zaken zijn, waar hij het wèl mee eens is. Die opvattingen zal hij nooit terugvinden in een andere partij.