waarom 3 keer raden en 6 of 2

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedoel dus waarom geen 6 of 2

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Een willekeurig persoon wil meestal wel een keertje raden en dan goed ook. Dus bij één of twee keer fout, wil men nog wel een (her)kansje wagen. Maar na drie keer fout raden, raakt het geduld bij de meeste mensen op.

Dus bij 1 of 2 keer raden is de rader meestal niet tevreden en heeft het gevoel te weinig kansen te hebben gehad. Bij vaker dan 3 keer verliest de rader zijn belangstelling.
3 x houdt het spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat je dan veel te veel kans hebt om het goed te raden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat 3 maal scheepsrecht is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt denk ik van de uitdrukking "drie maal scheepsrecht":
Driemaal is scheepsrecht betekent meestal: 'als iets twee keer niet gelukt is, lukt het de derde keer vast wel'. Het wordt ook wel gebruikt om te rechtvaardigen dat je iets voor de derde keer doet, of als je iemand voor de derde keer tegenkomt.