hoe voorkom ik dat mensen brandwonden krijgen van reiki

Ik heb reiki 1ste graad maar als ik mensen help vertonen deze mensen brandwonden na de behandeling...begrijp me goed ik laat ze alle sieraden verwijderen maar toch waar b.v. een horloge heeft gezeten verschijnt een brandwond... De mensen ervaren geen pijn en de wond verdwijnt ook na een paar uur. Maar na dit een paar maal heb ervaren ben ik gestopt met reiki.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer controle beoefenen over je Chi. letterlijk...oefenen met doseren. Al ben ik geen fan van Reiki, de Chi die je gebruikt is doseerbaar. Het verbaast me dat je de zogenaamde 1ste graad hebt, maar wel brandwonden veroorzaakt... staat t pitje niet wat hoog dan?

Het beste antwoord

Ik zag ook net je vraag over het praten met overledenen.
Als ik de twee vragen bij elkaar bekijk, lijkt het erop, dat je echt wel aanleg hebt voor het overbrengen van energie en het aanvoelen van dingen, maar dat je nog heel erg leren moet om dat goed onder controle te krijgen.
Het is wel belangrijk voor je om dat te doen. Hoe doe je dat?
In de eerste plaats:
een duidelijk stevig besluit nemen: laat je nooit leiden door nieuwsgierigheid, door interessant te willen zijn, door de hoop dat je erg bijzonder zou zijn.
Het is schadelijk voor jezelf, voor je gave en voor anderen als je het 'sensationele' aspect van het paranormale aantrekkelijk vindt.
2) blijf heel erg nuchter, vaak is het écht gewoon je eigen onderbewuste dat spreekt.
3) kies bewust en 'keihard' voor om je alleen door een heel zuivere mooie sfeer te laten leiden en alleen voor een mooi zuiver doel. De nieuwsgierigheid van anderen bevredigen ("Wat ben ik geweest ik mijn vorig leven, kan je dat zien?" "Ik zie altijd een schim op de trap, weet jij wat dat is?") hoort daar niet bij.
4) vraag een mooi hoge 'sfeer' om hulp en leiding. Als je die aanleg dan toch hebt en blijkbaar moet ontwikkelen, vraag dan om uitsluitend door de allerhoogste mooie lieve sfeer beïnvloed te worden.
5) wat reiki betreft: vergeet niet je eigen wil uit te schakelen. Je geeft reiki alleen door, niks van jezelf 'erbij' willen geven maakt de stroom evenwichtiger (ik ben toevallig reikimaster).
mensen zijn zich vaak niet bewust dat ze zelf echt graag willen dat de ander geholpen is met hun reikibehandeling. Maar kenmerkend voor reiki is dat je jezelf buitenbeschouwing laat. Je hebt niks te willen, de energie brengt balans en hoe meer wij ons er buiten houden, hoe beter het gaat.
6) afgezien van punt 5 (heel belangrijk), kun je daarnaast ook proberen reiki 10 cm of meer BOVEN het lichaam te geven, in plaats van direct erop.
7) laat je niet in extase brengen door de opgewonden gedachte: wow wat heb ik veel energie om door te geven! Pas op voor de valkuil om jezelf interessant te vinden. Het werkt averechts. Sorry ik bedoel het niet om je terecht te wijzen. maar zoiets kan nogal meeslepend zijn!:)
Nou, dat was het...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eens terug naar je reiki-master en leg deze vraag aan hem/haar voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van reiki heb ik begrepen dat je brandwonden met reiki kunt genezen en niet veroorzaken.
Er is dus iets fundamenteel fout in je behandelingmethode.
Of je houd ons voor de gek of je moet snel terug naar de cursusleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik dus ook begrepen maar helaas overkomt mijn dit wel...reiki master weet geen oplossing vandaar hier mijn vraag