Bestaat er in nederland ook een hondenfluisteraar? Kan er niks over vinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (5)

er zijn er in nederland genoeg. ook via google te vinden.
Er zijn zelf cursussen om hondenfluisteraar te worden

een van de vele voorbeelden:

http://www.inzichtindieren.nl/

Toegevoegd na 7 minuten:
ze noemen zichzelf niet altijd dierenfluisteraar maar noemen het ook wel intuitieve communicatie met dieren o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet precies wat je bedoelt met hondenfluisteraar?
er zijn heel wat prima gedragstherapeuten voor honden te vinden, oa via tinley.
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke, de hondenfluisteraar is de man die problemen met honden voorkomt door de manier waarop hij inzicht verschaft in het "wezen" van de hond.
Therapeuten zijn toch pas in beeld, nadat de boel bewust of onbewust is verknoeid?
Ik ben in 2000 5 dagen lang bij hem(Klaas Wijnberg) op Ameland geweest en er ging een wereld voor me open. Eindelijk iemand die hetzelfde over honden en het omgaan met honden dacht als ik.
Ook nu nog neem ik op gezette tijden zijn boek ter hand om te lezen of ik nog steeds op de goede weg ben met mijn tweede hond, die totaal verschillend is van mijn eerste, ofschoon ze behoort tot hetzelfde ras.
Ik heb nog dagelijks plezier van zijn inzichten.
Rieneke1
13 jaar geleden
dank voor de uitleg ivana.
ik ken eigenlijk alleen de film: de paardenfluisteraar, dus ik vermoedde dat fluisteraar een zweefterm was voor gedragstherapeut.
weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar "Dog Whisperer " op national Geographic Channel.
Rieneke1
13 jaar geleden
@goldenten, bedankt, maar ik heb m'n tv al een jaar of vier niet meer aangezet, en dat bevalt me best ;)
je zou eens contact kunnen zoeken met Martin Gaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja loen, ik zie hem nog zo die honden aan hun riem door de lucht zwiepen :o
no way dat ik gaus in de buurt van mijn dieren zou laten.
Ivana
13 jaar geleden
Dit is dus de tegenhanger van de Hondenfluisteraar. Dit is dus de laatste die je om advies moet vragen. Geen Martin Gaus bij mijn hond.
"Onze" hondenfluisteraar is Klaas Wijnberg. Hij woont op Ameland en geeft daar ook cursussen.
Ik ben er geweest en vond het een van de meest waardevolle cursussen die ik heb gevolgd.
Mocht je eerst wat boeken van hem willen lezen voordat je de tocht naar Ameland aanvaart, dan kan dat.

De puppyfluisteraar
De hondenfluisteraar
(G)een hond

Dit zijn de 3 titels van door hem geschreven boeken.

Zijn manier van trainen is totaal anders dan de wijze waarop ze op de meeste hondenscholen lesgeven. Ook anders dan b.v. bij Martin Gaus.
Hij gaat uit van de onderlinge band die je met je hond moet opbouwen. Pas dan zal de gehoorzaamheid van de hond vrijwillig zijn. Leiderschap en rust, net als bij Ceasar, de Amerikaanse hondenfluisteraar. Dat is natuurlijk de aanleiding van je vraag!

http://scooterandfriends.homestead.com/hondenfluisteraar.html
13 jaar geleden
EVEN VOORSTELLEN:
Mijn naam is Esta Koke. Ik ben een vrouw van 40 en verzot op honden. De methode waarmee ik werk is hond- en mensvriendelijk. Wij, hondenbezitters, gaan ervan uit dat de hond ons kan verstaan. Dat na een cursus de hond ALTIJD goed luistert, totdat er zich een aantal “problemen” aandienen.

HOE WERK IK?
Ik kom bij U thuis voor een kennismakingsgesprek,waarna besloten wordt wat te doen. ( afzien van mijn diensten kan dan ook nog altijd ) De “trainingen” bestaan uit een aantal sessies, waarin we veel bespreken en natuurlijk ook gaan doen. Dat ik dit bij U thuis doe heeft zo z’n voordelen. De hond is vertrouwd met de omgeving en ’t baasje ook. Wanneer er thuis iets veranderd heeft dat meteen effect op het buiten zijn. De tijden kunnen zo ingepast worden wanneer het U uitkomt.

WAT KOST HET?
Het eerste gesprek kost 30 euro. We spreken verder onderling een prijs af, meestal een vast bedrag ( ook wanneer ik een keer vaker langs moet komen) .

PRIETPRAAT
Ik ben geen wondertrainer die gouden bergen beloofd. Na 1x trainen is er wel resultaat, maar veel hangt af van uw geduld en inzet om het gewenste effect te krijgen en te houden. Ik ben vooral eerlijk, kan ik het probleem niet oplossen dan gaan we kijken hoe het verder moet.

GEGEVENS.
Ik ben woonachtig in Terneuzen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.happychap.nl/hoofdpagina.htm