Hallo. Het schijnt dat ik goed kan zingen, ik hoor het van vrienden. maar ik ben ontzettend bang en durf het niet? ps ik ben een 12 jarige jongen.

Tips graag?! +) alvast hartstikke bedankt

Toegevoegd na 1 uur:
Het probleem is meer dat ik een soort van bang ben om een grote fout te begaan door hier al helemaal mee te beginnen..

Toegevoegd na 2 uur:
artiestenaam is niet lijpelucy hoor. t is gewoon een account naam ;p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (11)

Schaam je niet! Er zijn zoveel mannelijke zangers, wat boeit het nou?
Als je ergens goed in bent, moet je daar vooral in verder gaan. Boeiend dat je een jongen bent, zingen is toch niet alleen voor meisjes?
Je kunt proberen om mee te doen aan Popstars, Holland's Got Talent, X Factor maar misschien vind je dit al meteen te eng, dat begrijp ik ook wel!

Het beste is om eens op zangles te gaan. Als je, je ervoor schaamt, hoef je dat toch niemand te vertellen? Buiten jouw vrienden, want die weten toch al dat je goed kunt zingen. En als ze jouw vrienden niet willen zijn omdat je zingt zijn het GEEN echte vrienden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een goede zangpedagoog om je de begeleiden/adviseren.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zing je graag?
Zo ja ...zingen !
Of probeer eens een auditie in een koortje in de buurt ?...om de plankenkoorts te helpen wegnemen.
Je moet niet eens kunnen zingen om bekend te worden:kijk maar naar Bob Dylan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje vooral voor eerste gedeelte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koortje is een gouden tip. Of een jeugdbandje.
Als je van vrienden hoort dat je goed kan zingen, dan hebben ze je dus blijkbaar al eens horen zingen. Toen was je dus niet bang, en durfde je wel voor je vrienden te zingen.

Je vrienden zullen vast wel gelijk hebben, dus waarom ga je ook niet eens voor familie, op school, of buren zingen.
Misschien is er wel eens een buurtfeest, waar je kunt zingen, en op school lijken mij er ook best mogelijkheden op een klasseavond of zo. Een verjaardag in de familie is ook een prima gelegenheid.

Zo ga je vanzelf meer durven, vooral als die buren, klasgenoten, en familie het met jouw vrienden eens zijn, dat je goed kunt zingen. Je krijgt dan vanzelf steeds meer zelfvertrouwen! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vooral belangrijk is aan zingen is dat je het leuk vind en dat je er plezier aan beleeft. 'Bang' zijn om te zingen dat is iets wat je gaat overwinnen naar mate je het vaker doet.

Zelf ben ik al 10 jaar actief als zanger (singer songwriter Faeke; misschien wel de Engelse Sha La Li gezien begin dit jaar? Youtube hit! ;) That's me).
Ik ken dus die gevoelens van angst die je moet overwinnen. En omdat je nog zo jong bent vind ik het erg belangrijk om te zeggen dat je het leuk moet vinden.

Het gaat er namelijk niet om 'of je goed bent'. Het moet voor jou echt iets zijn! Als dat zo is en je hebt echt het gevoel dat je er iets mee wilt doen kun je eens kijken of er ergens mogelijkheden zijn.

Muziekschool, bandjes. Misschien kunnen je vrienden of ouders je erbij helpen. En doe het met kleine stapjes. Het is niet zo dat je het volgende week opeens moet durven!

Zoiets moet je de tijd geven. En met de ervaringen die je op gaat doen gaat het straks steeds makkelijker, leuker en misschien wel beter! Afhankelijk van het feit of je ook muzikaal talent hebt natuurlijk! ;)

Ga gewoon langzaam maar zeker eens kijken of je er iets mee wilt. En vooral GAAN zingen! :)

Want vooral als mensen, je publiek, het mooi vinden dan heb je niks om bang voor te zijn! Je bent dan namelijk bang voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat je nog zo jong bent heb je alle mogelijkheden voorhanden om je talent te ontwikkelen mits je het natuurlijk zelf ook leuk vind om te doen.
Een goede zangstem verkoopt zich zelf. Verkoop je talent en je hebt een wereldbaan in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou je kunnen aanmelden, een een auditie kunnen doen, niet bang zijn denk maar aan je toekomst, als iemand een gouden keeltje heeft,word je goed begeleid kijk even op onderstaande link

http://www.vocalisten.nl/new/index.php?open=aanmelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eens een zak over je hoofd doen en een filmpje opnemen om op youtube te zetten. Dan wordt je niet herkend en misschien wel een regelrechte hit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groot kan de fout zijn om te beginnen met zingen? Ik zal eens hardop nadenken.

Je zou je kunnen opgeven voor een talentenjacht en voor de tv helemaal afgeplast worden. Da's wel goed vervelend. Als je er een enorme scene van maakt, heb je kans dat je van jaar tot jaar terug komt in de 20 meest hilarische audities o.i.d. Da's nog erger dan vervelend. En als ze je dan zelfs op straat nawijzen en ze -als je later groot bent- nog in de lach schieten bij een sollicitatiegesprek, of je nog in het bejaardentehuis nadoen, ja, dan heb je wel een heel zuur leven. Dan zou je angst wel eens terecht kunnen zijn.

Je zou zangles kunnen nemen. Daar kan een goede leraar (of een leuke lerares!) je adviezen geven die belangrijker zijn dan de complimenten van vrienden. Ik heb natuurlijk niks tegen je vrienden, hoor, maar aan de complimenten van familie en vrienden heb je over het algemeen niets. Ja, je voelt je prettig, want daar doen ze het voor. Ze zijn gek met je en daarom zeggen ze dat. Maar een zangleraar kan het echt weten. Als zo iemand je aanmoedigt, dan ben je denk ik al een hoop angst en onzekerheid kwijt.

Ik zou wel een andere artiestennaam nemen dan lijpelucy. Tenzij je carnavalhits wilt scoren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem eerst wat zanglessen via de muziekschool. Zingen voor publiek is een kunst, waar je echt wel iets voor moet doen. Het bespelen van je stembanden en het gebruik van je lichaam als klankbord en als blaasbalg vereist techniek. Bovendien is het goed om uit te zoeken welk soort muziek bij je past, en wat de ligging van je stem is.

Verder lekker onder de douche blijven zingen, en op feestjes met anderen samen. Waarschijnlijk kan je goed wijs houden, dat is altijd prettig in een groep.

Onderschat het zingen niet.

Verder is zingen in een groter of kleiner gezelschap ook heel leuk, meerstemmig zingen bijv.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Durven beginnen is makkelijk als je je realiseert dat je al begonnen bent. Een heleboel antwoorden gaan over talentenjachten en artiestennamen, maar dat is stap 36. 1 komt eerst, dan 2. Toonvast kunnen zingen, mooie zangstem. 3 is graag zingen, lol in hebben. Verzin zelf eens een 4, of haal iets uit de eerdere antwoorden. Samen met een vriend(in) of een koortje iets doen? Gitaar erbij en zien of je dat ook leuk vind? Zelf liedjes schrijven, of bestaande aanpassen – allemaal gewoon als hobby, voor de lol. Doorgaan met ‘jouw ding’ doen. Iets BEGINNEN is dan helemaal niet aan de orde, dat kan altijd nog – of niet. Maar je bent wel vrijblijvend onderweg. Want natuurlijk is het griezelig om op je 12e te kiezen voor een artiestencarrière. Maar dit is het moment ook niet. Misschien verandert je stem nog de komende jaren, of kom je er achter dat zingen eigenlijk je passie niet is. Beginnen kan altijd nog.