Jan. heeft 31 dagen,Febr 28 (29) Mrt 31 etc.Maar wie/wat heeft dat bepaald?

Waarom heeft Januari bijvoorbeeld niet 30 dagen, Feb 31, Mrt 29 etc ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De maanden hebben om en om 30 en 31 dagen gekregen, met die kanttekening dat keizers julius en augustus niet voor elkaar onder wilden doen. Februari heeft een lager en variabel aantal dagen omdat het oorspronkelijk de laatste maand van het jaar was, zoals het hoort. (Er zijn twaalf maanden in een jaar. September is de zevende, October de achtste, November de negende, December de tiende.)

Toegevoegd na 26 seconden:
Dit is een verdeling die we hebben meegekregen uit het Romeinse rijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kalender die wij gebruiken is ingevoerd door Julius. De stand van de maan heeft de lengte van onze maanden bepaald.