waarom komt een kat steeds terug op schooot liggen ook al stuur je haar honderd keer weg omdat je er even geen zin in hebt?

ik heb een kat die als ze maar even de kans krijgt op schoot springt normaal vind ik dat niet zo erg
maar het gebeurd ook wel eens dat ik even geen zin heb in een kat op schoot
maar al zet je haar 100 keer op de grond ze blijft terug komen waarom doen katten dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het heeft ook met energie te maken. Katten voelen dat aan en zoeken dat op.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

schootkatten zijn nu eenmaal gefixeerd op heerlijk warme schoten :)
vergeet ook niet dat je haar misschien wel 20 keer wegstuurt, maar de 21e keer is ze wel welkom.
je leert de kat dus als het ware dat de aanhouder wint.
verder is negatieve aandacht ook aandacht.
vanuit de optiek van de kat heeft ze dus alle reden om het te blijven proberen.
13 jaar geleden
jou kat weet niet dat jij even geen zin hebt, en blijft dan toch even om je aandacht vragen, die ze normaal wel krijgt..jou kat wil gewoon lekker bij je liggen, misschien om te voorkomen dat dieweer op schoot springt , ga je even op een plek zitten waar hij niet bij je kan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een huisdier zoekt warmte, liefde en geborgenheid en die heeft de ideale combinatie bij u gevonden.
Bedenk dat u alternatieven kunt creeren waar uw huisdier
zich ook prettig kan voelen. Een hoge krabpaal evt met hokje bij het raam om ook in het zonnetje te liggen en
tevens naar buiten te kijken. Of een plekje in de vensterbank om naar buiten te kijken, of de rugleuning van een stoel of bank bij het raam. Een plekje voor de mand wat niet in de tochtstroom ligt. Allemaal redenen om even bij stil te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het beestje genegenheid zoekt