hoe moet ik mijn beuk snoeien dat hij uiteindelijk ongeveer zon bonsai boompje word?

als de foto's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Probeer eens volgens aanwijzingen op onderstaande link.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat dat niet mogelijk is
een bonsai wordt speciaal gekweekt om dit formaat te behouden en een beuk wordt wel wat groter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die hierboven is een beuk beide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal die onderste er wel speciaal voor gekweekt zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, men begint alleen wel vanaf zaailing al. Eigenlijk heeft het weinig zin om met iets groters te beginnen.
Wat een leuk idee en het is altijd te proberen, lukt het niet jammer dan.
Haal de onderste takken steeds weg tot op 50cm. en haal de voor en achtertakken ook steeds weg. Laat de tegenoverliggende takken eraan, dus links en rechts een tak. Deze steeds terugsnoeien van onderen breder dan boven en denk eraan dat je de beuk niet topt want dan maakt hij steeds meer zijtakken.
Heel veel succes ermee en ik hoop dat het lukt!