Bonaire, Saba en Sint Eustatius zijn nu dus Nederlandse gemeentes... hebben ze dan nu ook een Nederlandse postcode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ik stel mij voor, dat nu Bonaire, Saba en St. Eustatius Nederlandse gemeenten zijn geworden, ze alle zaken net zo moeten regelen als "echte"Nederlandse Gemeentes.
Je kunt dan denken aan b.v. het innen van gemeentelijke belastingen, en het taxeren van de WOZ waarde van huizen, ivm met de onroerend goedbelasting.

De postcode is er gekomen, alleen maar voor het efficient sorteren en bezorgen van post. Je zou kunnen zeggen, dat gemeentes daar zelf niet zoveel belang bij hebben, en dat het hebben van een postcode nergens in regels of wetten is vastgelegd. Het is dus vooral een zaak van TNT post.

Als je post verstuurt naar een van deze 3 eilanden, dan stuurt je die post in principe naar een Nederlandse gemeente, maar TNT post zal niets te maken hebben met de uiteindelijke bezorging. Het wel of niet invoeren van een postcode, in welke vorm dan ook, lijkt mij dan ook een zaak voor het "gemeentebestuur" daar, en de instantie die daar post bezorgt.