kan ik ergens berekenen hoeveel stroom een lamp met een bepaalt aantal watt en aantal uren dat hij aanstaat gebruikt? of heeft iemand een berekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Prijs kWh * aantal Watt * aantal uren.
Bijv:
0,30 euro * 0,005kW (=5W) * 1 uur = 0,0015 euro stroom = 0,15 cent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een gloeilamp is 9% van de wattage licht en de rest warmte. Dus bij 100w gloeilamp is 9w licht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook speciale stroommeters, doe je in het stopcontact, lamp (of ander elektrisch ding) erin, en dan weet je exact wat het stroomverbruik is.
Te koop bij dhz-winkels en dergelijke.