Heeft iemand een tip voor super super super droog haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (13)

Gebruik een.... Fohn!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag verkeerd begrepen, mmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dan is ie verkeerd gesteld...
Er staat duidelijk VOOR en niet TEGEN droog haar... ;)
Een week niet douchen en ook niet bivakeren in de regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt droog haar? Of je wilt ervan af? Als je ervan af wilt, één keer per week olie in je haar, maar dan ook echt zo inmasseren dat het intrekt in je hoofdhuid. Pas wassen na ongeveer 5 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik pure aloe vera olie,elke dag een klein beetje!
In één woord geweldig.
Ik gebruik het al jaren.
Verkrijgbaar in een toko met oa surinaamse producten.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem gewoon lekker andrelon droog haar shampoo.. niet zo ingewikkeld en anders gewon van een ander mer =k :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar niet al te vaak wassen en als je het wast neem dan iederedag shampoo gooi de helft van de fles over in een andere fles vul de fles aan met water en en was daar je haar mee hoe dit een paar weken vol en je zal zien dat het haar veranderd. Neem bijv Palmolive ieder dag shampoo goed koop en het werkt fantastisch . Je haar is toch een kostbaar bezit en als je een dure wollen trui was met die shampoo blijft hij ook heel mooi waarom jouw haar dan niet. probeer het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wekelijks haarmasker van olijfolie met een eierdooier er doorheen.
heel gedoe om het weer uit te wassen, maar het helpt wel.
13 jaar geleden
Niet meer dan 1x per week je haar wassen en nooit met een föhn drogen.

Was met een olijfolieshampoo en gebruik om de week een haarmasker van iets verwarmde pure amandelolie. Wikkel folie om je hoofd en laat het een paar uur intrekken. Goed uitwassen, want het is vettig.

Je haar gaat glanzen en pluist niet meer. Bovendien is het heel goed voor je hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen droog haar: koop een goeie conditioner.
Ik heb zelf ook best wel droog haar, ik gebruik conditioner van L'oreal, werkt goed!

En om droog haar te krijgen... Geen idee waarom je dat zou willen. Maar inderdaad je haar heel lang niet wassen en als het regent je haar goed afdekken, zodat het niet nat wordt :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoofd een paar uur lang onder een doorgkap steken!

Toegevoegd na 37 seconden:
doorgkap=droogkap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag wassen met een goede shampoo en conditioner. Je lokale kruidvat oid kan je hierin goed adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hier helpt: maximaal één keer per week wassen, met niet te warm water en met Fructisshampoo. Niet klooien met föhn, stylespullen en dergelijke - zeker niet elke dag.
Na het wassen het water eruit knijpen, handdoek om je haar, en zo laten drogen.
Afhankelijk van je haar kan je het een opkikker geven door al eerder genoemde smeersels die je een tijd laat intrekken: (combi's van) olie, ei, kant-en-klare haarmaskers - je moet even uitproberen waar je haar goed op reageert.
Probeer bij wind en regen je haar zoveel mogelijk te beschermen (capuchon of iets dergelijks).
Ga je zwemmen in een chloorbad, spoel je haar dan goed uit en vertroetel het extra daarna (extra maskertje?).

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
"Wat hier helpt" kan op twee manieren opgevat worden zie ik bij teruglezen, ik bedoel: "Wat bij mij helpt".
Voorheen snel dor en droog en dus breekbaar haar, tegenwoordig nergens meer last van (het kan ook 'zomaar' veranderen, een kapper stelde laatst dat je haar elke zeven jaar verandert, het is mij nooit opgevallen maar wie weet...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
droog haar komt van binnen uit. olie, conditioner en af en toe een haarmasker werken super goed om het haar van buiten af te beschermen. deze dingen regelmatig gebruiken in combinatie met niet te vaak wassen, niet te vaak fohnen en je haar niet kammen als het nat is, en dan ben je al een eind op weg. maar als je echt heel erg droog haar hebt (en misschien ook snel scheurende nagels?) heb je vaak een tekort aan vitamine b5 en silicium. dit kan je makkelijk aanvullen met andere voeding (bijvoorbeeld meer champignons eten) of door het te slikken. bij de drogist zijn allerlei potjes tabletten voor gezonder haar te verkrijgen, allemaal op basis van silicium. zie bron!
succes..