Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een zebra heeft die meer witte strepen of meer zwarte strepen en hoeveel strepen wit en hoeveel zwart

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is bij een zebra genetisch bepaald door de (voor)ouders of die meer zwarte of witte strepen heeft.
Voor een menselijke oog lijken het even veel zwarte als witte strepen, en hoeveel strepen die heeft is per zebra verschillend.
Hier is geen antwoord op te geven.

Ik zou zeggen koop een kaartje voor de dierentuin en ga de strepen van de zebra's tellen.
Ben je wel een middagje zoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik was vanmiddag in Ouwehands Dierenpark in Rhenen, en de ene zebra had 86 witte en 97 zwarte strepen, de andere 87 witte en 96 zwarte strepen. Tel maar na !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt als een bus.
En sommige duizendpoten hebben 1 poot meer.
(of zijn dat de mannetjes?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was zo druk bezig met tellen, dat ik geen tijd meer had om naar de duizendpoten te gaan.
Doe ik de volgende keer !
Een zebra is zwart met witte strepen:
The pattern is a result of pigment activation (black) and inhibition (white). That means black is the actual color of the fur, and the white patches are simply the areas that lack pigmentation. To top it off, most zebras have dark skin beneath their fur.

Het precieze aantal strepen is niet te zeggen, dit verschilt per zebra, en ook nog eens tussen de verschillende soorten zebra's. Zie ook de bron.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding