mag je spelen op een roltrap

zoals erop rennen en er tegen in gaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (14)

Nee, dat brengt de veiligheid van anderen in gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat best wel zwaar.
Plus:
- Het kan andere mensen hinderen
- Je kan je lelijk pijn doen

Proberen op eigen riscio, al raad ik het aan om het niet te doen.

Toegevoegd na 13 seconden:
risico*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee
een roltrap is bedoelt om je alleen er op te laten brengen naar boven of naar beneden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje gekke vraag. Ten eerste is het gevaarlijk want je kunt er ook vanaf vallen en ten tweede is het hinderlijk voor de andere mensen die er gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan je beter niet doen. Als je verkeerde mensen tegen komt kunnen ze heel erg boos worden. Je zou je ook kunnen bezeren of verwonden wanneer je valt.
Er zijn vast wel andere spelletjes te bedenken die ook leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afhankelijk van waar de roltrap zich bevind, heb je er een thuis, geen probleem zolang je huis genoten het goed keuren :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Ik zie geen enkele reden, waarom je op een roltrap niet zou mogen spelen. Op een gewone trap mag je ook spelen; dat mag ook op straat, op een parkeerplaats, in een park, of op een trottoir.
Als een 4 jarig kind op een roltrap speelt, dan houden ouders zo'n kind niet goed in de gaten; want op zo'n leeftijd is dat gevaarlijk.
Maar een 12 jarig kind kan best de risico's overzien, van het spelen op een roltrap.

Wel zul je er rekening mee moeten houden, dat je mensen niet mag hinderen; je moet dus zorgen dat die roltrap beschikbaar blijft, waar ie voor bedoeld is.
Ook is het zo, dat als je speelt op een roltrap in b.v. een NS Station, mensen die zeggenschap hebben over die roltrap, kunnen beslissen dat jij daar niet mag spelen. Dat zullen ze dan gewoon tegen je zeggen, en dan mag je er niet spelen.
Je mag dus geen gevaarlijke spelletjes uithalen op een roltrap, maar dat is op een gewone trap ook zo.

Dit is een nogal formele reactie; ik snap best waar het probleem zit. Maar een simpel antwoord: "je mag niet spelen op een roltrap", gaat er bij mij niet in, omdat ik zo'n regel helemaal niet ken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelen op de roltrap mag als je toestemming hebt van de eigenaar ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag dat? Nou dat is het eerste wat ik ervan hoor zal het me kinderen zeker niet zeggen.
Mijn zoon heeft ook eens gespeeld op een roltrap. Hij viel, zijn bloes kwam tussen de treden vast te zitten, en nu hij volwassen is heeft hij nog steeds een heel groot litteken daarvan midden op zijn buik. Niet doen dus, zeg ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind van wel, dat is leuk! al hinder je anderen wel en het is op je eigen risico!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag in het algemeen gedragingen die veiligheid, leefbaarheid e.d. aantasten, achterwege laten.
Dat het gebeurt weet iedereen, zo ook de ontwerper van de roltrap als de organisatie die moet toezien op de veiligheid van de roltrap (of lift of achtbaan etc)
Dat neemt niet weg dat het apparaat een bepaalde functie heeft en slechts voor die functie gebruikt dient te worden.
Het ontbreken van een bordje dat het spelen verbied komt doordat van iedereen die niet onder begeleiding staat en van een dergelijk apparaat gebruik maakt wordt verwacht dat deze weet hoe veilig gebruik te maken van de in dit geval de roltrap. Staat iemand wel onder toezicht (vanwege leeftijd bijvoorbeeld)dan mag van de toezichthouder worden verwacht het verbod op spelen op de trap te verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat brengt je eigen en een ander zijn veiligheid in gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... nee... daar is dat ding toch niet voor gemaakt?.. en bovendien kan het gevaarlijk zijn... als je rent op de roltrap kun je jezelf en anderen (onnodig) in gevaar brengen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, leef je uit!
Als jij dat wil, doe je dat lekker.