Hoelang werk een geneeskrachtig steentje en hoe laat ik hem weer op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je vraag omdat ie zoveel discussie oproept

Het beste antwoord

Ga op onderzoek en leer van je ervaringen... Voelt wat een steentje doet en controleer je bevindingen, laat het een tijd weg en leg het dan weer vlak bij je neer... Laadt het op en bezie wat er gebeurt en ervaar dat wat er is... Onderzoek, zodat je het niet aan een ander hoeft te vragen... Word daar zelf een ervaringsdeskundige in... Oefening baart kunst en je ziet dat het voor anderen een bespottelijk gedoe is... Laat je niet uit het veld slaan en experimenteer ermee...

Als je je eigen gids bent, hoef je nooit de weg te vragen...
Succes op je pad en de weg kwijt raken is niet erg, daar leer je van en kom steeds weer op bekend terrein terug...

Antwoord: Een geneeskrachtig steentje werkt zolang de ziekte er is... Opladen is niet nodig, als het nodig is, dan laadt je hem op, want dan weet je hoe dat moet, want je wist dat het nodig was......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Woehahahaha!

Ehm, oeps.

Een geneeskrachtig steentje werkt zolang je erin gelooft. Net als de magische eikel van Dombo - Dombo kon alleen vliegen zolang hij die magische eikel bij zich had, zonder die eikel lukte het niet. Tot Dombo leuk aan het vliegen was, en ontdekte dat hij de magische eikel was verloren. Toen kon hij ook zonder eikel vliegen.

Opladen is dus nergens voor nodig.

Tenzij je geloof wegvalt als je gelooft dat dat opladen nodig is. Dan moet je het steentje op de voorgeschreven manier "opladen". Hoe dat moet, kan alleen de alterneut vertellen van wie je het steentje hebt gekocht. Jij gelooft dan dat je het steentje hebt opgeladen - in werkelijkheid heb je natuurlijk alleen je eigen goedgelovigheid opgeladen, maar het effect is hetzelfde. En daar gaat het jou om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, puur placebo.
AWM
14 jaar geleden
Mooi antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je snapt dat dat hele eikel verhaal van dombo best wel ranzig over komt op pubers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@acane... Spellingsfoutje? Jeugdpuistjes zijn zonder a tussen de c en de n he :) @rotaluclac: Grandioos verwoord, +1 namens mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een felicitatie waard, je onwetendheid en het geven van geen antwoord levert je een record aan duimpjes op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, _welke_ onwetendheid? Of lees ik hier een frustratie? Ik probeer altijd open te staan voor alle mogelijkheden. De geschiedenis heeft wel geleerd dat dat moet, dat er altijd onverwachte nieuwe dingen zijn. Mijn persoonlijke ervaringen zijn ook zo. Ik hoop dat ik die openheid daadwerkelijk betracht. Of dat lukt - ik hoop het, ik denk van wel, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet, best mogelijk dat ik mezelf misleid. Maar vertel, voeg informatie toe, verklein mijn onwetendheid!
Kokend water eroverheen gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan hoeveel er van gevraagd wordt. Het zal niet ineens "leeg" zijn maar langzaam steeds minder krachtig worden.
Ik leg ze meestal 's nachts naast een tachionbol dan is ie ' morgens weer "geladen"
Wat ook werkt is afspoelen onder stromend water.
Let wel het steentje is slechts een hulpmiddel. Elke voorwerp heeft een trillingsfrequentie, het een sterker dan het ander en alles zijn eigen freq.
Dit steentje heeft een freq. die je help om je eigen freq. weer te hervinden. Mocht je na enkele weken geen resultaat merken neem dan contact op met iemand die je gericht helpt, een Gusto-coach of spirtueel therapeut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woehahahaha! Ehm, oeps. Mijn reactie doet het geloofseffect teniet. Tja. Doe ik de vraagsteller daar een plezier mee? Op korte termijn niet. Op lange termijn? Dat ligt aan de vraagsteller. Als hij oogkleppen opzet, doe ik hem er ook op de lange termijn geen plezier mee. Maar dat maakt dan niet uit, want door de oogkleppen sluit hij mijn reactie buiten, net als een groot deel van de realiteit. En als de vraagsteller de hele realiteit tot zich neemt, dus zeg maar holistisch kijkt - dan doe ik hem er op de lange termijn een plezier mee. Dan ontdekt hij namelijk dat de geneeskracht niet uit het steentje komt, maar uit hemzelf. En daar heeft hij veel meer aan. Net als Dombo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Prana
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Prana, enig idee wat een tachion is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel, dan zal ik vertellen wat in mijn wereld een tachion is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat wij in de zelfde wereld leven, alleen een andere visie hebben. tachyon energie is de oerenergie ook wel nulpuntenergie, de basis energie waaruit het universum opgebouwd is. en waarschijnlijk ga jij mij zeggen dat; Een tachyon een hypothetisch deeltje is dat beweegt met een snelheid groter dan de lichtsnelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed. Ik vind het zo jammer dat de alternatieven dezelfde termen gebruiken die in de wetenschap worden gebruikt, maar er een totaal andere draai aan geven. Daarmee bereik je twee dingen. De mensen die slechts een vaag idee hebben van wetenschappelijke kennis worden op het verkeerde been gezet: voor hen lijkt het net of de alternatieven een gefundeerde theorie hebben. En de wetenschappers worden erdoor afgeschrikt. De vage vertelsels worden voor hen nog eens extra afschrikkend. Of is dit expres? Ook hier weer. Tachyonbol. Ik dacht werkelijk eerst dat je een wetenschappelijke blijk verwoordde, en dat dit woord ironisch bedoeld was. Pas bij verder lezen werd duidelijk dat het je ernst was. En nu: oerenergie - klinkt leuk, maar wat is het? En nulpuntenergie. De leek kent de term wellicht uit een populair-wetenschappelijk artikel, en zal denken dat dit werkelijk ergens over gaat. De wetenschapper weet wat nulpuntenergie echt is: die bestaat inderdaad, maar de belangrijkste eigenschap ervan is dat je die NIET kunt aftappen, dat je die NIET kunt gebruiken. Zo doe je dus net of je iets hebt, terwijl dat nergens op is gebaseerd. Tenzij jij het over iets heel anders hebt dan de wetenschappers, wanneer je over nulpuntsenergie praat. Maar als dat zo is, moet je dat expliciet verwoorden. En dan mag je meteen geen gebruik meer maken van de wetenschappelijke inzichten in de nulpuntsenergie. Zolang je dat niet doet, zet je mensen op het verkeerde been. Dat vind ik onjuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jaren lang jou visie gehad, kan me er dus alles bij voorstellen, ook ik heb een technische achtergrond en ben daardoor altijd zeer sceptisch geweest totdat ik dingen ben gaan voelen waar ik niet omheen kon/kan.
Die nulpuntsenergie kun je voelen, een steen kun je voelen, iemand anders kun je voelen.
En ja ik heb voor mijzelf verschillende tests gedaan om te controleren of het suggestief was en elke keer werd mijn gevoel bevestigd, dan ga je daar op vertrouwen. En de versie van jou sluit de mijne toch niet uit, jij kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat energie zich sneller dan licht kan verplaatsen, ik heb een naam voor die energie, feitelijk vullen we elkaar hier aan ipv tegenspreken. Als jij bij iemand op bezoek komt en die zegt welkom, dan voel/weet je of je echt welkom bent of beter na het eerste bakkie weer kunt gaan.
Je kunt ergens op bezoek komen en ondanks het goede toneelspel kun je voelen dat ze net ruzie hebben gehad.
Het zijn de kleine (zeer) subtiele gevoelens die je leert vertrouwen.
Dat is dus ook met stenen zo, ik (en heel veel met mij) kan voelen welke trilling er vanuit gaat.
Geef mij twee identieke glazen bollen en ik zeg je zonder twijfel welke getachyoniseerd is.
Het zijn zeer subtiele gevoelens waar we normaal gesproken overheen walsen, als je er naar leert luisteren gaat er een wereld voor je open.
Mijn vrouw en ik spelen wel eens een spelletje, waarbij een van de twee een beetje energie vanuit een energieknooppunt (chakra) naar een chakra van de ander "gooit" 99% van de keren voelt de ander waarvandaan en waarnaartoe gegooid is.
Het klinkt (als technicus) allemaal erg zweverig, maar ik kan er inmiddels niet meer omheen.
Ik wil je helemaal niet overtuigen en heb zelf een grote hekel aan "zweefteven" maar luister naar wat je voelt. Het is weer een lang verhaal geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo herkenbaar!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Prana, hier "kan ik wat mee" (weet zo gauw geen betere uitdrukking). Ik ga even om je hergebruik van bestaande termen heen. Je zegt dat je twee identieke glazen bollen kunt onderscheiden, als de ene wel en de andere niet "getachyoniseerd" is. Dan komt Popper (wetenschapsfilosoof) om de hoek kijken. Die leerde ons dat een stelling pas wetenschappelijk is, als die stelling falsifieerbaar is. Jouw stelling is falsifieerbaar - als dat niet lukt, is dat dus een duidelijke steun voor de stelling, als dat wel lukt, is de stelling omvergeworpen. Dat betekent, dat je dezelfde uitnodiging van mij krijgt als eddijst: ben je bereid mee te werken aan een, tja, noem het een experiment? Bijvoorbeeld met die glazen bollen die in ieder opzicht identiek zijn, op het "tachyoniseren" na? Als dat je niets lijkt, doen we iets anders - jij mag het zeggen, we gaan pas van start als we er allebei helemaal achter kunnen staan. Op die manier ontmoeten we elkaar, al komen we uit tegenovergestelde richtingen. Daarna kunnen we samen verdergaan en genieten van de gedeelde inzichten. Wat denk je, zouden we erin slagen iets te bedenken waar we allebei onze steun aan kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat ik het verschil kan voelen dus wil wel op je voorstel ingaan, neemt niet weg dat ik het "spannend" vind, het gaat om zeer subtiele energieen.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat jij het verschil ook kunt voelen.
Concreet, jij (Hilversum) en Ed (Zeeland) zijn welkom in Tilburg (ligt zo'n beetje in het midden)
We moeten even kijken waar we een gewone glazen bol vandaan halen, en eventueel andere proef objecten, maar daar vinden we wel wat op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prana, kom hier nog op terug.Ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed plan! En nog leuk ook! Wil je meteen voor "het eggie", dus met aanmoedigingsprijs van € 100 en echte prijs bij succes daarna? Of eerst gewoon lekker informeel met z'n drietjes, zonder gedoe eromheen? Ik vind alles prima, dus laat maar weten. Ed heeft mijn contactgegevens (NAW, email, telefoon, fax) al. Ik stuur jou een PB zodat je die gegevens ook hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Prana, wat ik wel van je zou willen vragen: onze probeerselen en de resultaten zijn openbaar. Als we "informeel met ons drietjes" doen, publicatie hier op GV. Als we "voor het eggie" gaan, publicatie op GV, op website, en in tijdschrift (mits redactie het ermee eens is, maar dat zal wel lukken). Kun je je hierin vinden?
je moet erin geloven net als mij dan komt het altijd goed je heb ook dingen zoals : god je moet erin geloven net als ik dan komt het:GELUK!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ding heeft nooit gewerkt het was je eigen lichaams kracht, positieve gedachten, en je eigen biologische helings systeem (of hoe je het ook noemt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
acane, je eigen lichaamskracht en je eigen biologische heling worden geprikkeld door o.a. mineralen(stenen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar je slikt zo'n ding toch niet in ofzo je hangt het aan een touwtje om je nek of om je pols
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de energie die het mineraal uitstraalt, die uiteindelijk in je lichaam komt. Lees ook andere antwoorden
Zoals verwacht vliegen de duimpjes weer over en weer en vooral de nietgelovers pakken elke kans aan om hun mening hier te spuien. Waarom verdiepen jullie je niet eens, in waar het hier nu eigenlijk om gaat, in plaats van al die onnozele opmerkingen te maken?

Alle matrialen op aarde stralen energie uit. Ieder op zijn eigen manier. Deze energie is goed te meten en het getal dat er uit komt heet het trillingsgetal. Iedere stof op aarde heeft zijn eigen trillingsgetal. Hieraan herkent men de stof.
Stenen bestaan uit mineralen, soms maar een soort, soms als composiet. Er zijn mineralen waarvan de energie (trilling) erg slecht voor ons is en er zijn goede.
Een erg slechte is het overbekende uranium, deze energiestraling kan leven vernietigen. Iedereen gelooft onvoorwaardelijk in het bestaan hiervan!!! Geloof dan ook in de stenen (mineralen) die goed zijn voor de mens. De trilingen van een mineraal zijn eigenlijk de boodschappendragers die een bepaald orgaan in ons lichaam de boodschap geven om zelf te genezen, het is dus het aanzetten tot genezing.
En krijg ik nu weer de bekende neg. duimpjes voor dit antwoord? het zij zo, geluk er mee!

Toegevoegd op 16-05-2009 19:00:55
En hoe met de steentjes mee om te gaan : zie het prima antwoord van Prana.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus de stenen zeggen tegen een bepaald orgaan: Genees jezelf!'? Knap zeg.
Laten we er eens een dubbelblind, gerandomiseerd placebo-gecontroleerd onderzoek tegenaan gooien. Eens kijken hoeveel organen er werkelijk genezen dankzij die wonderstenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet nog veel leren en om te beginnen moet je het leren te begrijpen, misschien geloof je ook niet in radioactiviteit, dan moet je helemaal bij af beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toon mij één gedegen onderzoek dat de werking van deze 'geneeskrachtige' steentjes bewijst, en ik beken meteen mijn ongelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, met alle respect - je maakt gebruik van een aloude truc. Je poneert een theorie. Een theorie met veel termen die in de wetenschap worden gebruikt, maar waarvan de meeste mensen niet echt weten wat ermee bedoeld wordt. Vervolgens buig je de betekenis van die termen om. Dat mag, maar daarmee heb je die termen losgekoppeld van de wetenschap. Dat laatste "vergeet" je dan - je redeneert lustig verder. Zo lijkt het net wetenschap, compleet met conclusies, die dan logisch lijken. Tenminste, zolang je niet weet waar de gebruikte termen echt op slaan, en zolang je (dus) niet in de gaten hebt dat je de betekenis hebt verdraaid. Laat ik een voorbeeld geven. Ik denk aan de financiële crisis. Stel, ik wil een bank oprichten. Dan heb ik daarvoor toestemming nodig van De Nederlandsche Bank. En ik moet mijn rentepercentages openbaar maken. Beste Ed, beschrijf de inrichting van jouw woonkamer eens. [...] WAT hoor ik daar? Heb jij een BANK? Ed, jongen, weet je wel dat je daar toestemming voor nodig hebt van De Nederlandsche Bank? Heb jij die toestemming? Enneh... waar heb jij je rentepercentages gepubliceerd? Nergens? Da's dan al je tweede overtreding! Zo zie je, Ed Dijst met zijn illegale bank is medeverantwoordelijk voor de huidige financiële crisis! In het gevang! Goed, in dit voorbeeld heeft iedereen door welke draai ik aan welk begrip geef. Dat komt doordat iedereen vertrouwd is met beide betekenissen van het woord Bank. In jouw redenatie zijn de meeste mensen niet zo vertrouwd met de betekenis van de woorden Energie, Frequentie, Trilling. Van dat gebrek aan kennis kun je fijn misbruik maken door de betekenissen te verdraaien. Dan lijkt de resulterende theorie heel wat. In werkelijkheid is de theorie net zo geldig als de bank-theorie uit mijn voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guido, Het gaat niet om wonderstenen, maar om mineralen, sommige stenen stralen radioactiviteit uit, daar geloof je toch ook in? Daar kan je kanker van krijgen omdat het iets in je lichaam verandert, het kan zelfs je genen veranderen, zodat het nageslacht problemen krijgt. Zo groot kan de invloed van mineralen op het lichaam zijn. Nu wil je bewijs hebben van de geneeskracht?Ergens proef ik dat je het misschien wel wilt geloven, als er bewijs is, maar als je de onderzoeken en site's leest op google en je gelooft het toch niet, heeft het geen enkele zin. Ik waardeer trouwens je volharding in dit standpunt heus wel, ik ben zelf ook zo, maar laat altijd een mogelijkheid open dat je misschien ongelijk hebt. Jij kan ook niet bewijzen dat het niet zo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, alweer met alle respect - maar daar ga je weer. Sorry, dit klinkt negatief en belerend - geloof me, zo is het niet bedoeld, maar ik weet zo snel niet hoe ik het anders moet uitdrukken zonder honderd woorden te gebruiken. Je vergelijkt een bekend en geaccepteerd fenomeen (radioactiviteit) met een onbekend, puur theoretisch fenomeen (anderssoortige energie die door een mineraal wordt uitgestraald). Inhoudelijk: ja, ik geloof in radioactiviteit. Waarom? Omdat het aangetoond is. We kunnen het meten. We merken de effecten. Die zijn echt. Het verschijnsel is onafhankelijk van de waarnemer, onafhankelijk van de tijd, onafhankelijk van de plaats. Jouw mysterieuze "uitgestraalde energie" is nooit waargenomen. Ja, er zijn mensen die erin geloven. Vandaar mijn verhaal over Dombo's magische eikel. Daar geloofde Dombo ook in. Maar had die eikel werkelijk magische krachten? Zou ik kunnen vliegen als ik die eikel zou vinden? Neen! Ook hier geldt: zodra iemand laat zien dat die mysterieuze "uitgestraalde energie" bestaat, ben ik meteen om. Maakt niet uit wie dat laat zien. Maakt niet uit hoe die persoon dat laat zien. Als iemand, ooit, ergens, het maar laat _zien_. Zolang dat niet is gebeurd is het verhaal over die "uitgestraalde energie" precies evenveel waard als het verhaal over de magische eikel van Dombo. Dan kunnen jij en anderen (Prana bijvoorbeeld) nog zoveel bestaande termen een andere betekenis geven waardoor het voor de niet-ingevoerde lijkt of de theorie klopt - zodra je iets meer kennis hebt, zie je dat het niet zo is. Dat zo'n verhaal vergelijkbaar is met mijn voorbeeld over jouw Bank. Inderdaad, ik geloof het als er bewijs is. Dat is er niet. Als jij denkt dat je het toch kunt bewijzen, ben je bij deze uitgenodigd. We kunnen dan samen een experiment bedenken waarvoor echt werkzame stenen zullen "slagen", en onwerkzame stenen zullen "zakken". Als jij een steen meeneemt die "slaagt", in je € 100 voor de eerste test (een kleine, simpele test), en (even uit mijn hoofd) € 10000 voor de tweede test (een uitgebreidere test). De testopzet, -uitvoering en -resultaten zullen worden gepubliceerd, zowel in een tijdschrift als op het Internet. Wat vind je, ga je de uitdaging aan? Je mag meenemen wie je wilt - of het nu een stenengenezer is of een advocaat, of allebei - ga je gang, alles is openbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac, eindelijk een verstandig antwoord van een verstandige man, teminste ik heb het gevoel dat je een man bent. Als je al die flauwekul antwoorden leest, van mensen die het alleen maar belachelijk willen maken, dan steekt mijn , zogenaamd deskundig antwoord sterk af! Je hebt gelijk dat het wat verdraait is, maar wat maakt dat uit als er toch geen zinnige discussie mogelijk is.Dan rammel ik er even een, voor hun toch niet te begrijpen,verhaal doorheen, want het gaat ze toch niet om hoe het echt zit! Ze willen alleen maar een beetje dollen. Wat wel blijft staan in mijn verhaal dat bij ieder mineraal een getal hoort, waaraan je de mineraal kan herkennen.Jarenlang heb ik gelachen en gespot met het verhaal over geneeskrachtige stenen, ik geloofden er niets van. Totdat ik 3 jaar geleden een mineraal in mijn handen had waar ik de energie van kon voelen!!!!! Later gebeurden dat meer.De laatste 2 jaar zijn hier zoveel onverklaarbare dingen gebeurd, dat ik anders ben gaan denken over veel zaken en maak ik me vaak pissig op al die lieden die denken zo veel te weten maar over deze zaken alleen maar keet trappen zonder er ook maar iets van te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, ik ben inderdaad een man. 43 jaar oud, woonachtig in Hilversum. Niet dat dat ertoe doet, maar goed, 't is geen geheim. Welk getal bedoel je? Ik ken van de elementen (in scheikundige zin) het atoomgetal en het massagetal (isotoopgetal). De meeste mineralen bevatten meerdere elementen, dus daar kun je op die manier niet één getal aan toekennen. Wellicht denk ik hier te beperkt, maar ik heb werkelijk geen idee over welk getal je het hebt. Heeft dat getal een naam? Wat stelt het voor? Heeft elk materiaal zo'n getal? Heeft een voorwerp zo'n getal? Het laatste stuk van jouw verhaal klinkt als iets dat heel duidelijk waarneembaar is. Misschien niet voor mij, maar wel voor jou. En dat is genoeg. Dat zou al ruimschoots voldoen om een experiment uit te voeren. Heel simplistisch - ik houd van simpelheid, je moet dingen zo eenvoudig houden als maar mogelijk is, en alleen ingewikkeld gaan doen als het niet anders kan - als jij twee voorwerpen mag uitkiezen, en we doen die twee voorwerpen in ondoorzichtige doosjes - kun jij dan, door bijvoorbeeld je handen alleen maar in de buurt van die doosjes te brengen, vertellen in welk doosje welk voorwerp zit? Je mag je voorwerpen helemaal zelf kiezen, en het materiaal van de doosjes ook. Als je de doosjes wilt kunnen oppakken en bewegen, moeten we het iets ingewikkelder maken, om te voorkomen dat je bij wijze van spreken een pak suiker en een vogelveer kiest. Denk je, dat je zoiets zou kunnen? Of een variant hiervan? En zou je het willen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow eddijst
heel fijn ... dank voor je antwoord...
als ik weer mag stemmen krijg je een +10 van mij...
love, Deva
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotuluclac, ik heb nu ineens 2 reacties van je , een hier boven en een boven mijn reactie? Het wordt bijna te veel. maar daar gaat ie dan! Ik heb jaren in Naarden gewoond, gisteren kwam ik nog langs Hilversum!Was op Fam. bezoek je kent dat wel.
Nu even menis! Ik probeer al een tijdje door mijn mannier van antwoorden reacties uit te lokken om tot een beter inzicht te komen in zaken waar ik sinds 3 jaar mee te maken heb.
Via de media heb ik mensen uitgenodigd om het tegendeel te bewijzen van wat ik denk dat het is.Ik ben inmiddels overtuigd dat alles in de natuur energie uitstraald. Veel van deze energie kan ik waarnemen. Ze kunnen me positief en negetief beinvloeden.
Inmiddels hebben honderden mensen met mij het ook kunnen ervaren. Het wordt steeds complexer en van veel dingen weet ik te weinig. Ik ben een gevoelsmens en geen wetenschapper met een hoge opleiding ,daardoor vlieg ik wel eens uit de bocht!
Ik zou dolgraag dingen bewezen willen krijgen. Willen weten wat er gebeurd! het beter kunnen besturen.Ik voel de energie uit de grond, uit de planten, uit de bomen, uit de mensen(heel vervelend) uit het heelal.
Er is hier nu al zoveel gebeurd dat ik niet kan verklaren. Weddenschappen begin ik niet aan, ik wil antwoorden! Ik wil het begrijpen. Maar dat wil jij ook! Anders ging je de uitdaging niet aan!Dus wat doen we? Ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva,ik ben opstandig vanavond en mijn verhaal klopt wetenschappelijk niet helemaal dat wist ik ook wel , maar er komt misschien iets moois uit.Een + 10 is leuk maar een fijn antwoord is beter. Erg bedankt, ik voel je energie. Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat heet een stroomversnelling... ;-) Zo te zien zijn we allebei op zoek. Allebei naar hetzelfde. Ieder vanuit onze eigen kant, vanuit onze eigen achtergronden - maar dat maakt niet uit. Juist de zoektocht leidt tot de ontmoeting, en door samen te zoeken zien we de mooiste vergezichten. (Aanval van poëziteit - hoe noem je dat?) Tja, wat doen we? Samen verder zoeken? Accepteren dat er af en toe wat irritaties zullen zijn, maar inzien dat dat slechts kleine hobbeltjes zijn op de gezamenlijke zoektocht - als we maar gemotiveerd zijn? Concreet nu. 't Hoeft geen weddenschap te zijn. Die prijzen zijn alleen maar een middel om aan te tonen dat het serieus is, geen grootspraak, en om te zorgen dat "het kost me zoveel tijd/geld/moeite/materialen" niet meer als smoes gebruikt kan worden. Geloof me, dat gebeurt echt! Wat mij betreft laten we de prijzen vallen. Of we keren ze wel uit, maar we bepalen een goed doel waar we het geld aan schenken. Inhoudelijk - ik heb nu het gevoel dat jij antwoorden wil (dat schrijf je ook), dat je wilt weten _wat_ je dan precies voelt, en _hoe_ dat in het grotere geheel past. Ik wil eerst weten _of_ je eigenlijk wel iets voelt. Jouw twee vragen (het _wat_ en het _hoe_ het in het geheel past) komen daarna. Misschien kun je zeggen dat jij al een stap verder bent dan ik. Goed, maakt niet uit. Om samen verder te gaan, moeten we iets bedenken waar we ons allebei in kunnen vinden. Daarvoor lijkt deze site niet het beste communicatiemiddel. Ik zal je een PB sturen met mijn gegevens. Dan kunnen we per e-mail of telefonisch eens babbelen. Open. Kijken waar we op uit komen. De resultaten kunnen we wat mij betreft hier weer neerzetten - ik ga voor de open(baar)heid, dus iedereen mag weten wat wij doen. Klinkt dit goed? Commentaar / wijzigingen / aanvullingen zijn welkom. Via deze site als je wilt, maar wat mij betreft via e-mail of telefoon. Nu ga ik snel kijken of ik niet in mijn bed lig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
e-mail+telefoon. Irritatie zal er niet wezen alleen het willen weten.Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in blijde verwachting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik nieuwsgierig ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Prana: ik ook. Eerste contact is geweest. Nadere afstemming is nodig. Ziet er tot nu toe goed uit. Geen haast, de weg der geleidelijkheid is de beste. Wij zullen hier rapporteren wat het geworden is. Mocht dat te lang duren, dan zijn wij dat wellicht vergeten, dus herinner ons er dan even aan middels een PB.
Je laat hem op door er een lang dun touw aan te binden. Als het dan flink waait zoek je een groot veld op en je gaat keihard rennen, terwijl je steeds een beetje touw laat vieren. Als het hard genoeg waait, stijgt je steentje langzaam omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga verhaaltjes schrijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhaaltjes schrijven, dat is inderdaad mijn werk! Hoe wist je dat? Volgens mij heb je paranormale gaven, eddijst. Echt weird dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moest eens weten hoe dicht je bij de waarheid zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Ik wilde nu ook net een cynisch antwoord geven in de vorm van een verlengsnoer of in hoogzomer als zonne-energie, tot ik me opeens wat dingen herinnerde: Aardstralen bijvoorbeeld. Mijn moeder en zusje sliepen slecht, wat niet kon doordat zij al in de ideale noord-zuid positie lagen (C4th niet, die gelooft niet in de onzin).

Enniewee, er kwam zo'n wichelwroedeloper langs. Wat die precies deed weet ik niet, ik werd door mijn moeder naar boven gestuurd na opmerking en proestbui nummer 4. Het kwam er in ieder geval op neer dat op strategische posities koperen muntjes neergelegd werden die de stralen zouden blokkeren.... Raar maar waar, mijn zusje en moeder sliepen weer veel beter.
Daarnaast weet ik dat het metaal Goud op mijn zusje een goede uitwerking heeft. Ze hoeft maar een klein, dun gouden kettinkje te dragen en ze voelt zich meer ontspannen. Ik meen dat ik later ook nog wat artikelen hier overgelezen heb. Ik schijn Onyx te moeten dragen...
Er stond echter niets in over opladen, volgens mij is het dragen alleen genoeg (en erin geloven helpt ook nog wel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th, er in geloven heeft geen enkele invloed, als je niet in regen gelooft en je loopt er in ,wordt je toch nat. Je gelooft zelf niet in die onzin maar je wil je verhaal toch kwijt!Een heel eerlijke reactie+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, eerlijk gezegd lees ik niets dat aantoont dat het "echt" werkt. Mijn vermoeden en uitgangspunt is dat het werkt door geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je C4th voor je antwoord terwijl je zelf duidelijk sceptisch bent...
als ik mocht stemmen kreeg je +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst Je hebt gelijk, ik geloof er zelf niet in, ben te nuchter. Ben ooit voor rugklachten bij een Ostheopaat geweest, omdat bekenden van mij er zoveel baat bij hadden.
Hij had het snel door... mijn organen trokken aan mijn ruggengraat en hij zou ze van buitenaf door wrijving en aanraking verplaatsen...
Drie maal raden... Het werkte... NIET.
Nee, ik ben te nuchter voor veel dingen, maar vond het wel fijn voor moeder en zus dat het hen geholpen heeft. (maar ik blijf west-oost slapen, sorry mam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th, leuke reactie, zo kan het ook!! Gisteren heb ik iemand van zijn pijn afgeholpen door handoplegging, ik zou zo graag willen weten hoe het werkt!!Wat ik doe kan helemaal niet!Ik ben zelf zo nuchter en kritisch als de pest. Ik wil wel 10 maal uitleg en dan twijfel ik nog!!Jij hebt gewoon pech gehad bij die man maar het kan wel, maar hoe? Ik wil niemand bekeren, maar erger me hevig als er alleen maar belachelijke antwoorden komen zonder zich maar een moment de bedenken of er misschien toch iets van waar is . groeten eddijst