Waarom willen mensen zo graag winnen?

Ik bedoel bij spelletjes zoals Mens erger je niet.
Als je wint krijg je geen prijs.
Toch zijn er mensen die bij Mens erger je niet vals spelen om te winnen.
Maar waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Het gaat vaak om de eer?
Het trotse gevoel dat ze krijgen als we gewonnen hebben. Iedereen is wel teleurgesteld na het verliezen van een potje kaarten of mens-erger-je-nieten. Of je nou iets wint of niet.
(Dan is Bingo nog een ander verhaal.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

omdat mensergerjeniet zo saai is dat je vals gaat spelen om het interessant te maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we ons ego willen versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Competitie is je ingegoten vanaf jongs aan... En wat je aangeleerd hebt, dat kun je dan ook goed en doe je dan ook weer graag... en gaat dan vanzelf...

Competitiedrang dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat, als mensen zeggen "Het gaat niet om de knikkers, maar om het spel", precies het tegendeel bedoelen.
14 jaar geleden
Mensen willen graag winnen omdat ze niet graag verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het spel element, geeft je toch een superieur gevoel ten opzichte van je tegenstander(s).
tegenwoordig speel ik meer op game consoles en online gaat het er wel heftig aan toe.men doet alles om te winnen
(A,R,J mess with the best, die like the rest A-town RA#3)
maar toen ik heel jong was hield ik erg van schaken(strategisch denken.)
elke zet werd nauwkeurig uitgedacht dus om te kunnen winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen hebben een natuurlijke bewijsdrang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat mensen adrealine geeft