Als harde schijf kapot is - is dan alles weg? :( Of kan 'n comp. nerd dat zo terughalen? Plz? :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Hangt van het defect aan de harde schijf af. In sommige gevallen kunnen de gegevens nog weer teruggehaald worden. Is een kwestie van de computernerd er naar laten kijken voor de juiste diagnose. Ga er in elk geval zelf niet mee rommelen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. Iemand met ervaring en de juiste tools kan proberen nog wat te redden.
Ligt er een beetje aan, als de schijf nog wel draait is het niet zo moeilijk, kan bijvoorbeeld met een programma als 'Stellar Phoenix Data Recovery' (zie link)
Als hij ook dat niet meer doet zijn er gespecialiseerde bedrijven die jou data nog kunnen redden, maar dat is een dure grap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je best doet mag je jezelf een nerd noemen, ikzelf noem me liever een forensisch expert ;-)
Wellicht gaat het je lukken met een ubuntu live cd.
Kijk ook even bij Related Articles op die site, misschien staat er iets tussen wat bruikbaarder is...