moet het deksel op een pan hachee gesloten of een beetje open worden gezet zodat het inbindt ? geen idee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
24.8K

Het beste antwoord

Ligt een beetje aan de pan. Ik gebruik een braadpan en laat de deksel op de pan, want er ontsnapt genoeg stoom langs de rand. Gewoon zachtjes gaar sudderen.

Heb je een pan met een deksel die te goed afsluit waardoor het gaat klapperen, dan kun je hem op een klein kiertje laten staan. Bedenk wel dat je dan meer vocht kwijt raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zet het deksel er altijd schuin op zodat de waterdamp weg kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de pan, want het moet behoorlijk lang staan (3 tot 4 uur). Zou je het deksel op een kiertje zetten dan verdampt er over die periode teveel water.

Toegevoegd na 26 seconden:
http://www.smulweb.nl/1141162/koken/recept/Hachee-van-oma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee de deksel een beetje schuin op de pan zetten, dan kan het water wat verdampen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie stoof je het gaar met een gesloten deksel. Meestal wordt de laatste 15-20 minuten de deksel op een kiertje gezet zodat er genoeg vocht verdampt om het te laten binden.