is de reclame gewoon onmogelijk of kan het echt?

in postal gold zegt die vrouw : postal gold stuurde me 450 euro dat was echt geweldig) maar in editie nl ofzo zijden ze dat ze voor 36 karaat bij postal gold maar iets van 36 euro kregen dus wat is dat nou ze zitten dus echt glashard te liegen? of heeft die vrouw tien zakjes vol goud gestuurd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame = niet veel van geloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HEBT!! u ongewest goud!??!?!?!? ( hebt, is dat een woordt? ) echt he xD ongewest goud!! kl*te reclame niks van geloven,aleen maar geld kloperij, goudprijs is bizar hoog op het moment daar wil Mr. Postalgold aleen maar `mis`bruik van maken:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, 'hebt' is een woord. Ik vind zelf 'u heeft' ook mooier dan 'u hebt', maar het is allebei correct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ik bied 25 xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha mijn tel. 98 euro en geen maand aud kan ik tog wel!! (zet je schrap! ) 6,04 euro voor krijgen!

Het beste antwoord

Je moet niet alles geloven wat reclame pretendeert. Meestal is het 't opblazen van het product. Natuurlijk zal deels van een reclame waar zijn, maar let eens op dat áls reclameblokken komen, dat ze een tikje harder staan in volume (om het brein van de mens onbewust te beïnvloeden)! Ik moet dan echt mijn volume wat lager zetten en in prime-time (vanaf 20.00 's avonds zijn de reclameblokken langer, want iedereen zit voor de buis na een lange dag werken en de kinderen zijn op bed) is het 't helemaal het ergst want dat weet je niet meer naar welk programma je ook weer aan het kijken was...

Kijk ook eens in tijdschriften dat als er een artikel staat over baby's, dat de pagina erna gelijk een luier-reclame is. Ook als er soaps op TV zijn zie je in de reclameblokken stofzuigerreclames en anti-aging crêmes verschijnen en met voetbalprogramma's meer auto of andere mannenproducten. Die postal Gold is onzin, wat ik dus ook bij Editie NL heb gezien en ga in ieder geval informeren bij gerennomeerde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclameblokken hebben GEEN harder geluid, ze hebben ANDER geluid.
Daar zijn al meerdere vragen over gesteld hier, met duidelijke uitleg, zoek maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij staat hij toch echt harder, maar daat gaat het niet om. We bedoelen allebei hetzelfde neem ik aan. Relax joh...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkte jaren in de reclame-wereld, het geluid wordt in inderdaad zo geregeld dat het volume versterkt wordt indien noodzakelijk geacht voor de boodschap +1

Andere antwoorden (14)

ze zit gewoon te liegen of ze heeft een volle vrachtwagen opgestuurd
reclame wordt {bijna}altijd mooier voorgespiegeld als de werkelijkheid is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dit is wel heeeel erg
Reclame is meestal een (flink) stuk mooier dan de werkelijkheid.
Dus trek je conclusies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij goud slaat de aanduiding karaat op een massapercentage. 1 karaat is 1/24e deel, 24 karaat is dus zuiver goud. 36 karaat kan dan helemaal niet.

Karaat wordt ook als gewichtsaanduiding gebruikt, maar meer bij edelstenen ipv goud. Een karaat is dan 200 milligram. Die vrouw zou dan 7,2 kilo goud opgestuurd moeten hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Dag meneer de postbode, wilt u deze 7,2 kilo goud even afleveren?"

"Maar natuurlijk mevrouw' *smeert 'm*

Toegevoegd na 20 minuten:
Bij nader inzien (met dank aan mmm) is het natuurlijk 7,2 gram goud, niet 7,2 kilogram.

Toegevoegd na 21 minuten:
Nog maar een toevoeging: de goudprijs ligt zo rond de 30 euro per gram. 7,2 gram x 30 euro is bij lange na geen 450 euro. (Check even mijn rekencapaciteiten mmm ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36 karaats goud bestaat helemaal niet.
Verder hangt reclame over het algemeen van suggesties aan elkaar. Let maar eens goed op wat ze eigenlijk zeggen.
Bijvoorbeeld : U belt al vanaf 10 cent.

Is dat 10 cent per gesprek, per minuut, per seconde, per dag, per jaar ??
Liegen is in reclame niet toegestaan, maar op het randje van de waarheid lopen mag wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij. Liegen is idd niet toegestaan, maar wie zegt dat ze geen 450 euro kan hebben gekregen. Moet ze wel twee kruiwagens vol opsturen. :)
Wat ik me afvraag, wie stuurt er nou voor 450 euro aan goud met de post, in een daar voor bestemd zakje?.. De kans dat dat weg is, is heel groot lijkt mij zo. Of werkt dat anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het idee dat ze of al dat goud behouden. Of je heel weinig geld terugsturen. Het is een commerciele instelling. Zelf goede doelen zijn commercieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Zelfs goede doelen zijn commercieel."
Pas op met wat je zegt.
Voor een paar weken terug is er, ik dacht door de Consumentenbond, al gewaarschuwd voor Postal Gold. Het regende daar klachten van mensen die hun goud hadden opgestuurd en tot op heden nog geen cent ontvangen hadden.
Rest ook bij mij de vraag (zoals iemand hier al zei), hoe haal je het in je hoofd om al je goud zomaar in een envelop te doen en op te sturen naar een onbekend bedrijf? Ik snap het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen geloven graag mooie praatjes.
Maar stuur je goud maar naar mij, ik zorg gegarandeerd voor de beste prijs. (Ik zeg er niet bij voor wie, uiteraard.)
Ik denk dat die mevrouw zich voor haar bijdrage aan de reclame heeft laten betalen en voor dat geld vrijwel alles had aangeprezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij opvalt in die reclame is dat ze zeggen: 'uw gouden spullen', als je het op moet sturen. (niet veel waard dus....)
Als ze zeggen dat ze het gaan taxeren hebben ze het over: 'uw juwelen' (zodat je denkt: "Oh, wel veel waard"...)

Volgens mij pure oplichterij.
Jammer dat het jou overkomen is......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar toch: pst, die mevrouw is een betaalde actrice.

En bij een test van waar je werkelijk fatsoenlijk de waarde betaald krijgt van goud dat je wilt verkopen, betaalde postal gold inderdaad bizar weinig uit.

Eerlijk gezegd begrijp ik sowieso niet waarom wie dan ook het zou vertrouwen om goud in een envelop te stoppen, op te sturen met de post, en er dan maar van uit te gaan dat je het geld (en dan ook nog echt de waarde) op je rekening krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat ook niet, zomaar je waardevolle zaken opsturen en afwachten wat je krijgt. Je kunt niet eens nee zeggen als de prijs je niet bevalt. Je kunt in elke stad wel een zaak vinden die goud en andere waardevolle zaken koopt. Het is slechts een kleine moeite om er even binnen te lopen en naar de waarde te vragen. Je kunt dan altijd nee zeggen als het je niet bevalt. Zeg je ja, krijg je ongetwijfeld een stuk meer dan bij Postal Gold.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee das waar zou dat ook niet stel je voor krijg je ineens 5 cent dan ben je goed genaaid zeg en durf het niet eens op te sturen wat als iemand het onderschept dan gaat daar bv een erfstuk of iets dergelijks
Het is jammer dat je laatst niet naar Kassa gekeken hebt want daar was duidelijk dat ze idd die zaken doen goud inruilen voor geld maar zij betalen het minste dus niet doen je krijgt bij een taxateur meer geld dan postalgold
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de reclame zeggen ze er niet bij hoeveel deze mevrouw (actrice = in scene gezet) heeft opgestuurd.

Als je een kilo goud opstuurt kan ik me voorstellen dat je dan 450 euro krijgt.
Echter krijg je daar bij een normaal bedrijf veel meer voor.

Postalgold weet dit ook dondersgoed aangezien ze in dit fragment de prijs nog verhoogt hebben na een telefoontje.

Ze overleggen ook niet over de prijs. Als je iets opstuurt, krijg je een bedrag op je rekening.

Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog steeds blijft de kreet van de oud GVer XiniX geldig, de reclame jongens proberen ons van alles wijs te maken, maar als je 10% van gelooft,is dat al te veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede wijn behoeft geen krans