Adam en Eva kregen 33 zonen en 23 dochters waarvan 3 zoons Abel,Kaïn en set heten maar met wie is Kaïn dan kinderen gekregen met 1 van zijn zussen?

ik snap er niks meer van

kijk http://www.nomdundieu.com/Nederlands/2.1.1%20adam%20en%20eva.htm

http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
20.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooi moment om je eigen hersens te gaan gebruiken. Zoals God al zei tegen Mozes: 'Think for yourself, schmuck!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je snapt er niks van, omdat het onbegrijpelijk is en niet te verklaren.
Het is dan ook een bijbels verhaal.
Een soort van sprookje dus, en zo moet je het ook zien.
Adam en Eva, Kain en Abel, ze hebben nooit bestaan.
Er zal in het hele verhaal vast wel een moraal of les zitten, net als in sprookjes dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moeten een hoop meerlingen zijn geweest dan..

Antwoorden (6)

Als je daarin wilt geloven is het antwoord ja.

Broers en zussen zouden dus met elkaar geslachtsgemeenschap moeten hebben om de wereld te scheppen zoals deze nu is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat je er niks van snapt. Nou, dat is helemaal niet erg, want ik snap er ook niks van.
En de meeste christenen die dit lezen snappen er niks van.

De meeste christenen weigeren de Bijbel te zien als een simpel geschiedenisboek, waar alles moet kloppen.
Maar er zijn ook christenen, die met heel veel gegoochel met jaartallen en andere cijfers iets proberen te bewijzen.
Dat is in het geloof bij voorbaat al een verloren zaak, en verspilde energie. Vaak heeft dat te maken, met het opdringen van een overtuiging aan anderen.

Geloof heet niet voor niets geloof. Als het allemaal te bewijzen zou zijn, dan zou iedereen geloven. Geloof krijg je nooit kloppend en dat is ook helemaal nergens voor nodig. Uitkijken dus, vooral met sites als christiananswers, want daar denken ze nog steeds dat op iedere (geloofs) vraag een antwoord te geven moet zijn. En dan krijg je snel lariekoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij stamde de vrouw van kain af van de jezuieten, want kain was bepaalt geen 25 toen hij zijn vrouw huwde, en vroeger was het niet verboden om met je zus en of broer je eigen te vermenigvuldigen, het werd pas in de tijd van mozes verboden toen God zijn 10 geboden gaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
adam en eva zouden de eerste menselijke schepping zijn
er staat niet in de bijbel of god daarna nog meer vrouwen en mannen heeft geschapen
het zou dus kunnen zijn dat er meer families gevormd zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mythisch verhaal. Niet het letterlijke is belangrijk maar de betekenis.
Grootmoeder is ook niet door een wolf opgegeten en later weer levend uit de buik van de wolf gesprongen. Roodkapje gaat over de maansverduistering.

Kain en Abel gaat over broederschap, en verdeeldheid in families. Het verhaal is een verbeelding van het ontstaan van de mensheid.

Dit verhaal kan heel goed bestaan, naast wat wij nu weten, dat de mens gewoon ontwikkeld is uit wat er was.
Dat de schepping dus langs evolutionaire lijnen heeft plaatsgevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in de lijn van het verhaal meegaat kan het niet anders zo zijn dat er incest gepleegd is. Zeker in het begin van de bijbel komt dat nog wel eens voor zonder dat daarover vermanend werd gesproken.
Als je je bedenkt dat de eerste bijbelboeken door Mozes zijn geschreven en dat Mozes leefde in de tijd van de Farao's waarbij dezen ook met hun zusters trouwden, dat kan je ervan uitgaan dat incest in die tijd geen taboe was.