Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand het patroon voor een witte trui met donkerblauw anker en rood lint uit de ariadne van ongeveer 20 jaar geleden?

Hoi iedereen,

ca 20 jaar geleden had ik een witter trui met een donker blauw anker er op.
Er was een rood gepunnikt lint om het anker geregen.
Nu wil mijn moeder diezelfde trui graag voor mijn dochter breien.
We hebben alleen het patroon niet meer.
Waarschijnlijk stond het in de ariadne.
Weet iemand van jullie welke trui ik bedoel en heeft iemand misschien het patroon?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Anita

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
779
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder heeft nog een stapel van dat soort tijdschriften zal van de week is vragen of zij het heeft.
Vond zelf later dat ik er voor l*l mee liep, maar misschien kan het nu wel weer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hieronder 2 links, en stukjes tekst, op een blog van een borduur- brei-enthousiast,
en Ariadne verzamelaar.
Links op de blog staat ook een email adres om contact op te nemen.
Misschien helpt dat je verder. Succes!

"Ik probeer al een tijdje alle jaargangen van Ariadne bij elkaar te sparen. Ik ben zelf abonnee geweest in de jaren '90 tot dat het blad, naar mijn idee, niet leuk meer was. Het werd meer een woonblad en er stond weinig tot niks meer in om zelf te maken.
Al een tijd geleden kocht ik een doos vol patronen waar bij een gelukkig toeval ook een stapel ingebonden Ariadnes in zaten uit de jaren '40 '50 en '60. En nog later op een rommelmarkt een aantal uit de jaren '80. Nu heb ik 25 jaargangen ineens, er zitten natuurlijk bij die ik al heb, maar heel veel heb ik nog niet. De dubbele zet ik straks gewoon weer op Marktplaats."

http://nennedesign.web-log.nl/nennedesign_weblog/patronen/

"Laatst op een rommelmarkt deze 5 mappen met Ariadnes gekocht. Het zijn de jaren '79 t/m '83. In die jaren stond er heel veel breien in de Ariadne, maar toch ook nog wel andere dingen."

http://nennedesign.web-log.nl/nennedesign_weblog/2007/12/ariadnes.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding