Een flamingo dankt zijn roze kleur aan de kleurstoffen uit zijn voedsel . Zouden zijn veren dan ook blauw kleuren als hij alleen blauwe bessen eet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Het beste antwoord

Het ligt niet aan de kleurstof die de flamingo binnenkrijgt. De flamingo reageert alleen op de kleurstof voor de roze kleur. Ook al zou je hem pure kleurstoffen geven dan veranderd hij niet van kleur, ja... naar wit omdat hij niet genoeg roze kleurstof binnenkrijgt. Als je een Flamingo een andere kleur wilt geven zou je deze genetisch moeten veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee dat denk ik niet want dan zou een flamingo die rode bessen eet rood worden.
Het is wel bewezen dat als de flamingo geen carotheen {garnalen} eet dat hij dan weer wit wordt.
Bij kanaries doen ze dat ook bij de oranje variant die geven ze elke dag een stukje wortel zodat de oranje kleur zeer intensief blijft.

Maar het zal niet aan het carotheen liggen bij alle dieren want ik heb nog nooit een oranje konijn gezien