Welke verpakkingsteksten kloppen niet?

Als ik bijvoorbeeld een kip bij de supermarkt koop staat erop: "Verse Kip", terwijl het een dood beest betreft.

Als ik een appeltaart koop staat erop: "Uit eigen oven", terwijl ik niet eens een oven heb.

Heb jij nog meer van dit soort 'missers' gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

"Rijk aan vers vlees" - Bonzo

Met als interessant detail: Ingeblikt op 25-09-2006 en houdbaar tot 01/2011. Hoezo 'vers vlees'???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ik vind bijvoorbeeld de kreet 'met echt fruit' vreemd, bij die reclame voor kauwgum. Want fruit is altijd echt, onecht fruit is geen fruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- "nu nog lekkerder" - was het eerst niet lekker?
- "nu 50% minder vet" - zijn we goed voor de gek gehouden.
- "altijd vers" - ook als het bedorven is?
- "altijd het lekkerste" - smaken verschillen toch?
- op een melk pak staat "... en eindigt bij u op tafel"; ik heb geen tafel.
- Slagroom: "geslagen room" - ik zie geen blauwe plekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lukt altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het waard bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oma's cake

Toegevoegd op 14-05-2009 20:55:36
Wat op zich wel klopt maar totaal flauwekul: op zakjes drop heeft gestaan (ik weet niet of 't nog zo is): 'zonder vet'. Terwijl er NOOIT vet in drop geeft gezeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies! en vetvrije lolly's :S
Het beste onder de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wie je een duim naar beneden heeft gegeven, maar da's inderdaad een foute reclame-zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niet joh, ik krijg standaard op elk antwoord een duim naar beneden.
In een "light" chips zit ook 200 gram, hoezo light
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me er altijd aan dat op een whiskeyfles 40% vol staat terwijl hij op een gegeven moment toch echt leeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte boter.
Duh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Goed gesloten houden"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grolsch blond sinds 1615... Toch maar een keer een nieuw flesje aanschaffen lijkt me

Toegevoegd op 14-05-2009 21:49:26
Had al bijna een reclametekst ingevuld: "Zij zei meneer tegen me"... zou me toch niet echt blij voelen als ze mij met meneer aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 + 1 gratis, maar die ene mag je niet nemen.

Toegevoegd op 15-05-2009 23:01:18
Eind vorige eeuw was er speciaal bier voor het Millenium.
Het was houdbaar tot 9-1999.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'inhoud niet gebruiken als de veiligheidssluiting verbroken is"... hoe moet ik 't dan openmaken?
'hier openen'... mag je echt een melkpak in de winkel al openen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw is ook zeer betrekkelijk. Als ik het eenmaal geprobeerd heb, is het niet nieuw meer. Toch blijven de verpakkingen met 'nieuw'soms maanden in de schappen staan.

Daarnaast staat er heel vaak; 'Nu sterk verbeterd'. Mijn reactie is dan; 'Daarvoor was het dus ruk?'

Toegevoegd op 14-05-2009 23:26:03
Lekker ham -> bestaat er ook vieze ham dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bereid met 100% boter

Als ik 100% boter wou, dan had ik toch wel een pakje boter gekocht????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt met betrekking op de vraag: er is nu een reclame op televee waarin wordt gezegd dat het product "gepatenteerde technologie" bevat. Hoera! Gepatenteerde technologie. In godsnaam.

Als ik een manier vind om een biertje te openen en ik heb daar 3 vrachtwagens voor nodig in één of andere hele vage constructie, en ik patenteer die technologie? Wat heb ik er dan aan? Is het dan beter of zo? Sjonge jonge...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ohja, missers die bij mij ook brijven knagen...
Shampoo voor vet haar..en .. tandpasta voor witte tanden. Bij de shampoo gaat het erom waar je vanaf wilt en bij de tandpasta gaat het erom wat je bereiken wilt...zo zult je nooit tandpasta vinden voor bruine tanden (waar je dus vanaf wilt net zoals het vette haar beschreven op de shampoofles).
En 'hier openen' op een melkpak vind ik ook niet voor iedereen even duidelijk. 'Thuis openen' was logischer.