Als je een antwoord als "beste" selecteert, neem je dan de reacties ook mee in je beoordeling?

Soms kan het antwoord alleen niet volstaan als "beste antwoord", maar vormt de discussie bij het antwoord (reacties) een mooi sluitend antwoord.
Het is eigenlijk niet eerlijk om dan die als "beste" te kiezen, want degene die het originele antwoord gegeven heeft krijgt dan punten, terwijl de rest, die reacties geeft, er net zo veel aan bijgedragen heeft.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is een combinatie van factoren. Ik zoek in eerste instantie naar het antwoord dat naar mijn mening het beste antwoord geeft op mijn vraag. Dat hoeft niet het meest uitgebreide antwoord te zijn. Soms spelen de reacties daar ook een rol bij als er geen antwoord tussen staat wat voor mij de lading volledig dekt. Ik denk niet dat je dat zou moeten bestempelen als niet eerlijk. Die gebruikers hebben reacties achtergelaten met de bedoeling een antwoord te vervolmaken. Dat mag in mijn ogen best beloond worden dan. Dat er vervolgens alleen punten gaan naar de originele antwoord gever vind ik zelf minder relevant. Het gaat in eerste instantie toch om de antwoorden die je geeft ? Je kunt verder toch niets met die punten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou het antwoord dat samen met de discussie het beste is, ook als beste kiezen, na mijn vraag zo bewerkt te hebben dat ik mijn redenen voor de keuze uiteenzet. Dat is het beste als het gaat om collectieve kennisvergroting. En die punten? Tsja, ik zit hier zelf niet voor de punten, en ook niet om een ander punten te geven. Ook de duimpjes geef ik om mijn waardering voor een antwoord te tonen, niet om de ander punten toe te kennen.