Bij extreme agressie dat ook voortdurend aanwezig is in de betreffende persoon is het antwoord intussen door de medische wetenschap gevonden. Sommige mensen hebben een stoornis in het aanmaken van het hormoon testeron. Dit hormoon geeft kracht en spiergroei maar ook agressie. Bij mensen waarvan het lichaam stelselmatig te veel testeron aanmaakt uit zich dat in agressie en het bekende korte lontje. Feitelijk kunnen die mensen hier niets aan doen. Een oplossing wordt aan gewerkt maar is nog niet gevonden.

Maar voor mensen dit deze lichamelijke afwijking niet hebben is de hoofdoorzaak stress door te veel en te hard werken en boven je stand leven. Dus een te groot huis, 2 auto's en baden in de luxe terwijl het in werkelijkheid van leningen aan elkaar hangt. Als er dan een recessie komt en de rentes gaan ook maar iets omhoog dan zitten tot over hun oren in de schulden en moeten ze openlijk toegeven dat ze toch niet zo welgesteld waren als ze zich voordeden. Uit de cijfers van de recentelijke recessie blijkt dit met name in de grote steden en forensensteden heel veel voor te komen.

Ze hebben alles, maar moeten elk dubbeltje omdraaien om te voorkomen dat de deurwaarder op de stoep staat. En daar wordt je niet vrolijk van. En op de golfclub maar vertellen dat je minder tijd hebt omdat de zaak loopt als een dolle..............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeej

Andere antwoorden (3)

Onzeker & stress zorgen hiervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles moet snel of nog sneller; mensen hebben geen geduld meer lijkt het wel. Ze springen al bijna uit hun vel als het stoplicht wat te lang op rood staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze slecht geslapen hebben, te hard werken, lopen te stressen en haasten, alles opkroppen totdat de emoties een kookpunt hebben bereikt, zichzelf en anderen geen ruimte gunnen, altijd maar bezig willen zijn met van alles, nooit eens rust in die kont...En zo kan ik nog wel even doorgaan.