Net weer langs een maisveld gereden en zie weer van die wit/rode bordjes voor het mais staan met nummers erop..wat betekenen die?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Alles is te verbeteren, ook al onze landbouwgewassen.
Niet alleen zijn er telkens opnieuw nieuwe kruizingen van deze gewassen ,maar ook genetisch zijn er veel nieuwe planten, door velen erg omstreden, het gemanipuleer met deze genen, maar het heeft erg veel voordelen.
Al deze nieuwe planten soorten moeten worden uitgetest, niet alleen op opbrengst maar ook op aantastingen, bestendigheid tegen regen, droogte, hoge of juist te lage themperatuur enz.
Ook wordt er gezocht naar soorten die minder snel of geheel niet ziek worden zodat er dan minder gespoten hoeft te worden.
Goed voor het millieu, goed voor de portemonnee.
Om alles goed te onderzoeken staan er bordjes bij de gewassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar...

Het zou kunnen dat je testvelden in de buurt hebt liggen. Er wordt continue aan mais 'gesleuteld' om vervolgens gezaaid te worden, om te zien hoe goed de opbrengst van die variant is. Om ze uit elkaar te houden worden de versies bij de mais geplaatst.