Is dit de witte stip?!

heb de vis gisteren gekocht en er is er al 1 dood gegaan en deze heeft de witte stip?of schimmel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Dat lijkt er inderdaad wel op. Gelijk mee terug gaan voordat ze de andere vissen besmetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het lastig om uit te vinden aan welke ziekte je vis nu precies lijdt, veel ziekten vertonen namelijk dezelfde symptomen. Zorg dat je altijd een quarantainebak beschikbaar hebt waar je zieke vissen in kunt doen, veel ziektes zijn namelijk besmettelijk. Ontdek je een ziekte, zet de getroffen vis dan altijd apart.

Symptomen die duiden op een ziekte zijn:

■Vissen ademen snel.
■Kieuwen zijn rood.
■Witte puntjes op het lichaam en/of de vinnen.
■Rode vlekken op de huid.
■Witte schimmel.
■Doffe vlekken op de huid.
■Doffe kleuren.
■Verwondingen.
■Gaten in de kop.
■De vis wordt heel dik of vermagert.
■Uitpuilende ogen.
■Andere gedragingen (de vis schuilt zich op of is juist heel actief)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo snel mogelijk medicijn (exit bijvoorbeeld) in het water doen. Wel eerst eventuele slakken eruit halen!!.
Wel even naar de winkel terug om het te melden, die zullen er nu wel meer mee hebben.
Witte stip blijven kleine puntjes, schimmel wordt groter en veel ziet er veel wattiger uit.

Niet over Kool filteren als je medicijnen gebruikt anders filter je het medicijn er zo weer uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook als de zieke vissen beide gestorven zijn nog wel medicijn in het water, voor de besmetting die reeds in het water zit.