Hoe krijg je leer soepeler? Ik baseball-jack gekocht met witte leren mouwen, maar zo hard nog, alsof ik 2 armen in gips heb...

Of toch door het dragen dat het soepeler wordt? Dit is echt wel heel erg, hoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn de armen aan de binnenkant gevoerd of kijk je zo op t leer?

Antwoorden (6)

er is van hg spul om leer te reinigen en soepeler te maken .

http://nl.hg.eu/search?q=leer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bovenstaande klopt, je kunt er ook veel in gaan bewegen .. Even een uurtje met de armen zwaaien? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leder is eigenlijk dierenhuid samengesteld uit vezels. Deze vezels zullen na
verloop van tijd gaan uitdrogen of breken als ze niet regelmatig geolied worden.
• Wanneer het leder gaat uitdrogen en niet verzorgd wordt, zal het uiteindelijk gaan
kraken of breken.
• Op dezelfde manier hebben hitte, vervuiling, ultraviolette stralen enz… ook hun
negatieve invloed op leder.
• De beste manier om deze problemen te vermijden is het gebruik van producten
om het leder soepel te houden en van vlekafstotende producten en het nemen van
andere algemene voorzorgen bij het opbergen van uw riem.

Nam u deze voorzorgen niet en is uw lederen riem hard geworden, dan is er nog steeds hoop. Er zijn manieren en methodes om de zachtheid van uw riemen een heel stuk tot zelfs volledig te herstellen. Hieronder vindt u een opsomming:

Met behulp van vaseline/ontsmettingsalcohol

• Koop ontsmettingsalcohol, neem een watje en dep dit in de alcohol en begin te
wrijven op de lederen riem.
• Dit proces maakt het leder slap. Het kan dat u de behandeling verschillende
keren moet herhalen tot het leder doortrokken is.
• Wrijf nu met vaseline over de lederen riem met behulp van uw vingers.
• Dit proces verzacht het leder. De behandeling met vaseline hoeft u niet te
herhalen.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de buitenkant invetten met leervet de binnenkant iets vochtig maken en dan aantrekken en aanhouden n paar uur.zo gaat t leer naar de vorm van je armen staan en blijft de buiten kant soepel.niet te nat maken maar b.v. met n plantenspuit iets water erin sproeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn jassen eenmalig gewoon in de wasmachine op 30 graden met een normale wasbeurt (dus niet met voorwassen, maar wel met andere was erbij, want een volle wasmachine is het meest economisch uiteraard) gewassen. Let wel: eenmalig deed ik dat dus. Of in de wasmachine überhaupt goed is weet ik niet, maar het wordt er bij mij wel iets soepeler van en de jas blijft mooi. Wat betreft het 2de antwoord -van sjoerdzje; idd gewoon veel dragen ook!

Toegevoegd na 7 minuten:
Door die extra was erbij beschermt het t leer ook, maar je kan hem ook in een dichtgeknoopte kussensloop doen alvorens in de wasmachine te gooien. Wees zuinig met wasmiddel of gebruik het liefst helemaal niet als je hem zonder andere was wast! Dit is gewoon mijn methode, wellicht heb je meer aan de andere antwoorden. Succes ermee.

Toegevoegd na 14 minuten:
Sorry, nog 1 keer bijwerken; omdat het wit leer is kan je kreukels krijgen met machinaal wassen en dat is zwaar zonde. Mijn jassen zijn zwart. Als je niks hebt aan dit hele advies, delete het maar gewoon. Het is goed bedoeld. Nogmaals succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou officiele lederolie gebruiken dan wordt het zeker soepeler.